W ramach przedsięwzięcia”Technologie dla Klimatu”, HP Polska organizuje zbiórkę sprzętu elektronicznego i elektrycznego dowolnej marki oraz zużytych wkładów atramentowych i tonerów HP. Towarzyszyć jej będzie wystawa prezentująca najnowsze osiągnięcia techniki i technologie projektowane z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Akcja prowadzona będzie do 2 listopada w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie, na stoisku Hewlett-Packard (parter, przy punkcie informacji).
W zamian za zużyty bądź zepsuty sprzęt będzie można otrzymać cebulki tulipanów i bawełniane torby na zakupy. Partnerami zbiórki są zakład recyklingu Stena, dysponujący jedną z największych linii do przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz organizacja odzysku Europejska Platforma Recyklingu Polska Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego S.A. (The European Recycling Platform) powołana celem wdrażania dyrektywy Waste Electronic and Electrical Equipment (WEEE) w krajach Unii Europejskiej.
Co roku na polskim rynku pojawia się ponad 50 tysięcy ton zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, a 72 % Polaków, nie wie, że zużyte urządzenia można bezpłatnie oddać do sklepu lub punktu zbiórki.
Od 1991 r. HP prowadzi program Planet Partners przeznaczony dla swoich klientów w ponad 50 krajach, w tym także w Polsce. Pozwala on na przekazywanie do recyklingu oryginalnych wkładów drukujących firmy HP oraz sprzętu informatycznego dowolnej marki. W ramach niego udało się poddać recyklingowi 700mln kg sprzętu, a ponad 300 milionów wkładów do drukarek atramentowych i kaset do drukarek laserowych HP zostało zebranych i przetworzonych, dzięki czemu nie trafiły na przepełnione już wysypiska śmieci. Do 2011 roku HP planuje wykorzystać w swoich produktach do drukowania w sumie 46 mln kg plastiku pochodzącego z recyklingu (wartość skumulowana od 2007 roku).
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

