Przysłowiowe trupy w szafie, najczęściej symbolizują głęboko skrywane rodzinne tajemnice. Jednak w izraelskiej kampanii promującej tolerancję, to wcale nie szczątki zmarłego próbują się wydostać z garderoby, lecz młody człowiek szukający u rodziców zrozumienia i akceptacji.
Dwa czarno-białe plakaty skierowane odpowiednio do matek lub ojców, przedstawiają rodziców, blokujących w pokojach swoich dzieci drzwi do szafy. Zdjęcia opatrzone są hasłem komentującym sytuacje: „If you’re not with your son/daughter You’re against him/Her” (Jeśli nie jesteś ze swoim synem/córką, jesteś przeciwko niemu/niej).
Kampanię zrealizowała na zlecenie Agudy – Narodowego Stowarzyszenia Gejów, Lesbijek, Osób Biseksualnych oraz Transseksualistów w Izraelu, agencja ACW Grey. Jej celem jest uświadomienie rodzicom, że jedyną drogą do poznania własnych dzieci jest rozmowa oraz wspólne spędzanie wolnego czasu. W ten sposób bowiem buduje się obopólnego zaufanie i tylko wtedy możliwe są rozmowy o ewentualnych problemach młodych ludzi. Rodzinny dom powinien być miejscem, w którym dzieci czują się kochane i akceptowane – przypominają twórcy akcji.
Pomysł kampanii oparty jest na wieloletnim doświadczeniu stowarzyszenia Aguda, które jest najstarszą izraelską organizacją broniącą praw mniejszości seksualnych w tym kraju. Z przeprowadzonych ankiet wynika, iż jednym z podstawowych problemów, z jakimi zmagają się młodzi ludzie poszukujący swojej seksualnej tożsamości, jest brak wsparcia ze strony najbliższych.
T. Karwat-Seko
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu