logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Homoseksualiści bez głosu
17.10.2010
Tematy: Kreacje / printy

Homoseksualiści bez głosu



Usta zaklejone taśmą i charakterystyczny symbol NOH8 (czyt. no hate – przeciw nienawiści) na policzku to znak rozpoznawczy osób wspierających kampanię przeciwko nierównemu traktowaniu par homoseksualnych. Inicjatywa powstała w odpowiedzi na poprawkę do kalifornijskiej konstytucji (znaną pod nazwą Propozycja 8), wprowadzoną w listopadzie 2008, która sprecyzowała definicję małżeństwa jako związku między mężczyzną i kobietą, odbierając tym samym prawo do zawierania legalnych związków parom jednopłciowym.

W proteście przeciwko zmianom w konstytucji powstał projekt fotograficzny – NOH8 Campaign, którego pomysłodawcami są fotograf Adam Bouska i Jeff Parshley. Początkowo w ramach przedsięwzięcia powstały portrety Kalifornijczyków reprezentujących różne grupy zawodowe i społeczne. Obecnie w galerii profesjonalnych fotografii, którą można obejrzeć na oficjalnej stronie projektu, są zarówno znani (w USA!) celebryci, jak również zwykli Amerykanie, którzy postanowili wyrazić swój sprzeciw. Zaklejone taśmą usta symbolizują brak prawa głosu dla par homoseksualnych, a hasło NOH8 na policzku jest niemym protestem przeciw niesprawiedliwemu prawodawstwu.

W ciągu dwóch lat trwania akcji przystąpiło do niej 5,500 tysiąca osób, a sesje zdjęciowe wciąż organizowane są w wielu stanach Ameryki. Do kampanii dołaczyła również polska aktorka Izabela Miko.

Kilkuletnie starania i protesty środowisk LGBT doprowadziły do ponownego rozpatrzenia Poprawki 8, która w sierpniu tego roku decyzją sądu została uznana za niezgodną z konstytucją. Daje to szansę wielu kalifornijskim parom homoseksualnym na sformalizowanie związku.
P.Cieślikiewicz








13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek