W Hamburgu na plakatach reklamowych firmy odzieżowej H&M anonimowy mężczyzna dokleił zdjęcia pasków narzędzi z programu graficznego Photoshop. W ten sposób zaprotestował przeciwko modyfikacjom, jakim – według jego oceny – poddano zdjęcia brazylijskiej modelki Isabeli Fontany prezentującej kostiumy kąpielowe. Dodatkowo, promowanie bardzo opalonej skóry przez H&M, niezależnie od tego czy faktycznie opalonej czy przybrązowionej w Photoshopie, wywołało sprzeciw organizacji walczących z rakiem skóry.
Wieść o ingerencji w billboardy rozniosła się błyskawicznie i zmusiła szwedzki koncern do reakcji. W czwartek firma przesłała do AFP swoje oświadczenie:
Przepraszamy wszystkich, który poczuli się oburzeni naszą ostatnią kampanią reklamująca stroje kąpielowe. Nie było naszym zamiarem propagowanie takiego, a nie innego ideału urody ani nakłanianie niebezpiecznych zachowań, tylko pokazanie najnowszej kolekcji letniej. Wzięliśmy sobie do serca krytyczne uwagi i zamierzamy brać takie względy pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii reklamowych.
Skrytykowane billboardy obecne są także w Polsce.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
11.01.2023
Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom