W Hamburgu na plakatach reklamowych firmy odzieżowej H&M anonimowy mężczyzna dokleił zdjęcia pasków narzędzi z programu graficznego Photoshop. W ten sposób zaprotestował przeciwko modyfikacjom, jakim – według jego oceny – poddano zdjęcia brazylijskiej modelki Isabeli Fontany prezentującej kostiumy kąpielowe. Dodatkowo, promowanie bardzo opalonej skóry przez H&M, niezależnie od tego czy faktycznie opalonej czy przybrązowionej w Photoshopie, wywołało sprzeciw organizacji walczących z rakiem skóry.
Wieść o ingerencji w billboardy rozniosła się błyskawicznie i zmusiła szwedzki koncern do reakcji. W czwartek firma przesłała do AFP swoje oświadczenie:
Przepraszamy wszystkich, który poczuli się oburzeni naszą ostatnią kampanią reklamująca stroje kąpielowe. Nie było naszym zamiarem propagowanie takiego, a nie innego ideału urody ani nakłanianie niebezpiecznych zachowań, tylko pokazanie najnowszej kolekcji letniej. Wzięliśmy sobie do serca krytyczne uwagi i zamierzamy brać takie względy pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii reklamowych.
Skrytykowane billboardy obecne są także w Polsce.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
29.04.2022
Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji