W Hamburgu na plakatach reklamowych firmy odzieżowej H&M anonimowy mężczyzna dokleił zdjęcia pasków narzędzi z programu graficznego Photoshop. W ten sposób zaprotestował przeciwko modyfikacjom, jakim – według jego oceny – poddano zdjęcia brazylijskiej modelki Isabeli Fontany prezentującej kostiumy kąpielowe. Dodatkowo, promowanie bardzo opalonej skóry przez H&M, niezależnie od tego czy faktycznie opalonej czy przybrązowionej w Photoshopie, wywołało sprzeciw organizacji walczących z rakiem skóry.
Wieść o ingerencji w billboardy rozniosła się błyskawicznie i zmusiła szwedzki koncern do reakcji. W czwartek firma przesłała do AFP swoje oświadczenie:
Przepraszamy wszystkich, który poczuli się oburzeni naszą ostatnią kampanią reklamująca stroje kąpielowe. Nie było naszym zamiarem propagowanie takiego, a nie innego ideału urody ani nakłanianie niebezpiecznych zachowań, tylko pokazanie najnowszej kolekcji letniej. Wzięliśmy sobie do serca krytyczne uwagi i zamierzamy brać takie względy pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii reklamowych.
Skrytykowane billboardy obecne są także w Polsce.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.07.2024
Nowy rozdział w historii Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
-
16.07.2024
31. finał ogólnopolskiej akcji Sprzątanie Świata
-
01.07.2024
Serce Wzgórz Dalkowskich Drzewem Roku 2024
-
28.06.2024
Auchan wprowadza wózki sklepowe dla psów
-
10.06.2024
Marsz Żółtej Wstążki
-
03.06.2024
Ewa Swoboda otrzymała tytuł Barbie Role Model i własną lalkę