logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Hitler za kierownicą
11.06.2010
Tematy: Kampanie, Argentyna, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Hitler za kierownicą



Na jednej linii z Adolfem Hitlerem, przynajmniej jeżeli chodzi o ich stosunek do ludzkiego życia, można postawić nietrzeźwych kierowców – twierdzą twórcy kampanii Advertisers Without Borders, której celem jest promocja trzeźwości za kierownicą. „Drunken driving makes you lose all respect for life” ("Prowadzenie pod wpływem alkoholu, sprawia, że tracisz cały szacunek do życia") – podkreśla hasło kampanii.

Porównywanie pijanych kierowców do Adolfa Hitlera jest pomysłem ryzykownym i ignorującym zupełnie motywację obu stron. Wykorzystanie jego osoby można uznać za tani chwyt marketingowy, którego celem jest wywołanie szoku i rozgłosu medialnego. Nieodpowiedzialność, krótkowzroczność lub zwykła ludzka głupota stawiane są na tej samej płaszczyźnie, co zaplanowane zbrodnie przeciw ludzkości popełnione w imię posuniętej do skrajności ideologii rasistowskiej i idei eugenicznej.

Kreacja AWB nie jest jednak pierwszą kampanią społeczną wykorzystującą wizerunek Hitlera. Swego czasu ogromne kontrowersje wywołała akcja organizacji Regenbogen, porównująca działanie wirusa HIV do zbrodniczego dyktatora lub polska kampania antyaborcyjna.

Takie powszechne już wykorzystywanie wizerunku Hitlera, zarówno w popkulturze, jak i w obszarze kampanii społecznych, rodzi ryzyko zobojętnienia odbiorców na jego postać.
D. Wilk



Nazwa kampanii:
Hitler
Czas:
2010.6.1 - 2010.6.30
Nadawca:
Advertisers Without Borders
Media:
Prasa
Wykonawca:
Mainardi Imágenes
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Drunken driving makes you lose all respect for life (Prowadzenie pod wpływem alkoholu, sprawia, że tracisz cały szacunek do życia)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek