logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Heroinka dla synka
20.09.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Heroinka dla synka



Matka siada przy dziecku, które pochłonięte jest rysowaniem. Wyjmuje z torebki strzykawkę, którą wypełnia heroiną. Następnie zawiązuje na ramieniu syna opaskę uciskową i zakłada mu śliniaczek. Wydawałoby się, że w kolejnej odsłonie matka będzie wstrzykiwała dziecku narkotyk, a tymczasem razem z synem spożywa hamburgera. Podobieństwo między żywnością fast food a narkotykami wykorzystała w spocie telewizyjnym agencja Precinct Studios z Australii.

W Australii co czwarte dziecko jest otyłe. – Trzymasz dziecko za rękę, kiedy przechodzisz z nim przez ulicę, pomagasz mu poczuć się lepiej, gdy przechodzi grypę. Dlaczego więc nie bierzesz odpowiedzialności za jego odżywianie? – pyta dyrektor generalny Precinct Studios, Henry Motteram.

Konsumpcja żywności typu fast food może uzależniać. Zawarte w tzw. śmieciowym jedzeniu cukry i tłuszcze oddziałują na obszar mózgu odpowiedzialny za odczuwanie przyjemności. Stąd pojawia się trudność w odmówieniu sobie kolejnej porcji frytek czy skrzydełek z kurczaka. Mechanizm przyzwyczajania organizmu do takiej żywności jest podobny do tego obserwowanego w przypadku uzależnienia od substancji psychoaktywnych.

Kampania została wyemitowana we wrześniu – Miesiącu Świadomości o Dziecięcej Otyłości. Film został zdjęty z serwisu YouTube – agencja tłumaczy, że zrobiono to na prośbę rodziców występującego w reklamie chłopca, zaniepokojonych kontrowersjami, jakie wzbudzała kampania.
K. Truszkowska








13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek