10 czerwca Henkel Polska dołączył do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności, zobowiązując się tym samym do aktywnego propagowania oraz wspierania równego traktowania pracowników w miejscu pracy. Podpisanie dokumentu zbiegło się z Dniami Różnorodności, wewnętrzną inicjatywą promującą tematykę różnorodności i równości w firmie.
Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa wspierana przez Komisję Europejską, którą w Polsce koordynuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Kartę może podpisać każda organizacja, urząd, instytucja lub przedsiębiorstwo, które zgadza się z jej zapisami dotyczącymi zakazu dyskryminacji w miejscu pracy, prowadzenia działań na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz gotowości do zaangażowania wszystkich pracowników oraz partnerów biznesowych w te działania.
Henkel kładzie nacisk na różnorodność w swojej strategii biznesowej do 2016 roku. Między innymi firma postawiła sobie za cel stałe zwiększanie udziału kobiet w kadrze zarządzającej co roku o 1-2%. Wspieraniu kariery kobiet służą m.in. alternatywne formy zatrudnienia i towarzyszące im rozwiązania organizacyjne, które pozwalają łatwiej łączyć pracę z życiem osobistym. Jedną z wewnętrznych inicjatyw są także Dni Różnorodności. Odbywają się one w czerwcu w lokalizacjach firmy na całym świecie. W Polsce w ramach inicjatywy prowadzona jest komunikacja wewnętrzna skierowana zarówno do kadry zarządzającej jak i pracowników niższych szczebli. Organizowane są warsztaty dotyczące różnorodności, ogłoszony został konkurs tematyczny, a dodatkowo pracownicy mają okazję spróbować dań z różnych stron świata. Podczas Dni Różnorodności odbędzie się także inauguracja polskiej edycji projektu Women in Leadership, czyli henklowskiej inicjatywy mającej na celu wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego kobiet na stanowiskach menedżerskich oraz wzmocnienia wewnętrznego networkingu.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

