Firma Hella Polska rozpoczęła akcję „Świecimy przykładem na drodze” na rzecz prawidłowego oświetlenia pojazdów. Ma ona wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń kierowców, pokazując jak bardzo istotna jest dbałość o dobre światła samochodowe.
Latem kierowcy przemieszczają się samochodem na znacznych odległościach i wybierają częściej podróżowanie nocą. Statystyki wykazują, że właśnie wtedy dochodzi do większej liczby wypadków, biorąc pod uwagę natężenie ruchu. Bagatelizowanym problemem jest schematyczne działanie kierowców, którzy zapominają o sprawdzeniu oświetlenia pojazdu.
– Wychodzimy poza schematy zachowań przyjęte przez kierowców. Wyjaśniamy wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, jak wielkie znaczenie dla ich bezpieczeństwa ma prawidłowy dobór i ustawienie świateł. Kampania obejmuje szeroko rozumianą edukację dotycząca właściwej eksploatacji oświetlenia samochodu i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jej celem jest zwiększenie świadomości, że sprawdzanie stanu technicznego, ustawienia świateł oraz stopnia zużycia żarówek powinno stać się nawykiem każdego kierowcy. – mówi Monika Maciejewska, dyrektor działu marketingu Hella Polska
Inicjatorzy kampanii zwracają uwagę na błędne przyzwyczajenia kierowców tj. zapominanie, że każdy samochód inaczej oświetla drogę, a większość z kierowców jeździ pamięciowo stosując jako punkt odniesienia tylne światła poprzedzającego pojazdu. Szczególnie w okresie wakacyjnym częściej spotkać można pieszych poruszających się po drogach do późnej nocy i nie noszących odblaskowych elementów. Z tego powodu Hella Polska została również partnerem „Inicjatywy na rzecz dobrych świateł samochodowych” i informuje, jak prawidłowo powinni zachowywać się uczestnicy ruchu oraz jak mają dostosować prędkość jazdy do mocy reflektorów oświetlających drogę.
Propagujemy odpowiedzialność i kulturę jazdy. Chcemy, aby każdy czuł się bezpiecznie na drodze i wiedział, że nie używa się długich świateł, czy świateł przeciwmgielnych bez potrzeby. A także, że warto sygnalizować innym kierowcom przepalenie żarówki czy niesprawnego oświetlenia. – dodaje Monika Maciejewska
Strona akcji na Facebooku znajduje się tutaj.
Koncern HELLA to jeden z największych światowych dostawców dla branży samochodowej. Projektuje i wytwarza produkty w segmencie elementów i systemów oświetlenia oraz elektroniki do pojazdów. Na rynku wtórnym firma HELLA oferuje części i akcesoria do pojazdów mechanicznych, diagnostyki i usług serwisowych w całej Europie.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”