logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Heil-hop, czyli rasistowski hip-hop w Polsce
07.11.2011
Tematy: Wydarzenia

Heil-hop, czyli rasistowski hip-hop w Polsce



Piosenki o gazowaniu Żydów, strzelaniu do Romów, paleniu homoseksualistów – redakcja antyfaszystowskiego magazynu „NIGDY WIĘCEJ” zwraca uwagę na problem istnienia w Polsce rasistowskiego hip-hopu.

W drugiej połowie lat 90. kultura hip-hop zdobyła w Polsce bardzo dużą grupę odbiorców.  Do dziś rap pozostaje jednym z najbardziej popularnych gatunków muzycznych wśród młodzieży. Na polskim rynku muzycznym funkcjonuje grupa wykonawców, którzy za jego pośrednictwem propagują rasizm, antysemityzm i homofobię. Wiktor Marszałek z redakcji magazynu „NIGDY WIĘCEJ” stwierdza: – Obecny ruch neofaszystowski poszukuje nowych dróg dotarcia do odbiorcy. Do tego celu wykorzystuje nawet popularność muzyki hip-hop, mimo że jest ona nieodłączną częścią kultury afroamerykańskiej. Niektórzy spośród wykonawców rasistowskiego hip-hopu wspierają również aktywnie skrajną prawicę: uczestniczą w spotkaniach Młodzieży Wszechpolskiej i Obozu Narodowo-Radykalnego oraz należą do grup pseudokibiców piłkarskich.

Polska scena hip-hopowa potrafi się także przeciwstawić tego typu tendencjom. Znani artyści Liroy i Peja wsparli kampanię „Muzyka Przeciwko Rasizmowi” prowadzoną od wielu lat przez Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ”, a kilkadziesiąt innych zespołów nagrało utwory znajdujące się na dwóch albumach „Hip-hop Rasizm Stop!”. Antyrasistowskie numery nagrali np. HiFi Banda, Natural Dread Killaz i Tomczak.

Pełen tekst artykułu „Heil-hop” znajduje się w najnowszym (19.) numerze magazynu „NIGDY WIĘCEJ”.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek