Hazard pociąga, ale wciąga
Dzisiaj wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Hazard. Nie igraj”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier hazardowych wśród młodzieży oraz na problemy, które wynikają z ich uprawiania.
Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych przez Fundację CBOS, ponad 50 tys. Polaków jest silnie uzależnionych od gier hazardowych, a blisko 200 tys. narażonych na ryzyko uzależnienia.
Grupą docelową kampanii są osoby w wieku od 15 do 24 lat, czyli tzw. pokolenie Y. Istotną grupą celową są również rodzice, opiekunowie, nauczyciele oraz dyrektorzy szkół.
− Za pośrednictwem kampanii społecznej chcemy dotrzeć do młodzieży z wiedzą dotyczącą ryzyka, które podejmuje angażując się w granie, zarówno na automatach o niskiej wygranej, jak i w gry liczbowe, zdrapki, loterie czy konkursy sms. Niezbędne jest pokazanie, do jakich szkód w życiu może doprowadzić uzależnienie od hazardu – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Ze względu na preferencję wykorzystywania mediów przez grupę docelową głównym kanałem komunikacji kampanii „Hazard. Nie igraj.” jest internet. Reklamy (display) obecne będą w największych portalach horyzontalnych, a spoty reklamowe będzie można obejrzeć na YouTube oraz w sekcjach VOD Onet. Kampania obejmuje również mobile oraz media społecznościowe. Na Facebooku powstał profil „nieigraj”, a w sieci kin Multikino emitowane będą 10-sekundowe spoty reklamowe. Ważnym elementem strategii jest również ambient obejmujący: wykonanie murali w największych miastach Polski, obecność naklejek na lustrach oraz plakatów w kinach, pubach i centrach rozrywki oraz vlepki.
Przygotowaniem strategii oraz zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Value Media, za kreację odpowiedzialna jest Szkoła Mistrzów Reklamy. Działania w mediach społecznościowych prowadzi 8fish, natomiast za PR odpowiada agencja Personal PR.
Kampania społeczna „Hazard. Nie igraj.” została zaplanowana na rok, do października 2013 roku. Akcja finansowana jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych.
Strona kampanii: www.nieigraj.com.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?