logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  10.01.2013

Hawking mówi głosem wszystkich

Your browser does not support the video tag.


Powolny odjazd kamery, podczas którego zmieniają się widoczne osoby to tło dla monologu. Wszyscy poruszają ustami, ale mówią jednym głosem. Głosem jednego z najwybitniejszych naukowców obecnych czasów – Stephena Hawkinga.

Autorytet w dziedzinie fizyki apeluje w imieniu osób niepełnosprawnych. Jego marzeniem jest by wszyscy, którzy mogą, tworzyli i dzielili się technologią, która ułatwi komunikację i funkcjonowanie, zwłaszcza tym, którzy mają z tym problemy. Sam Hawking jest sparaliżowany i od ponad 25 lat posługuje się tylko syntezatorem mowy. Jednak, jak sam mówi w tym krótkim filmie, nie każdy może pozwolić sobie na tak zaawansowane technicznie udogodnienia.

Urządzenia powszechnie dostępne w sklepach nie są projektowane z myślą o niepełnosprawnych użytkownikach. Royal London Society for the Blind (Królewskie Londyńskie Towarzystwo na Rzecz Niewidomych, RLSB) zainicjowało tę akcję, która zachęca producentów urządzeń elektronicznych, by przystosowywali je do potrzeb osób niewidomych lub słabowidzących. Organizacja zainicjowała także spotkanie dyskusyjne dla producentów nowoczesnej technologii, pracowników naukowych, przedsiębiorstw, stowarzyszeń oraz osób z uszkodzeniami wzroku na temat "internetu dialogowego, na którego temat więcej można dowiedzieć się tutaj. Spot jest także apelem o finansowe wsparcie RLSB.

Akcja ma pomóc młodym ludziom i włączyć ich do "cyfrowego życia". RLSB pomogło już wielu osobom, jednak liczba tracących wzrok wzrasta. Stephen Hawking podpisuje się pod hasłem kampanii "Join together and create technology for everybody" (Połączmy się razem i twórzmy technologie dla każdego).

Filip Jędruch


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Everybody technology
Czas:
2012.11.28
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Royal London Society for the Blind (RLSB)
Media:
Internet
Wykonawca:
BBH (Wielka Brytania)
Adresaci:
Osoby korzystające z nowych technologii, producenci urządzeń elektronicznych
Hasło kampani:
Join together and create technology for everybody (Połączmy się razem i twórzmy technologie dla każdego)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek