Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide to Designing Change for Good (druga edycja)
Pierwsze wydanie Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide ukazało się w 1999 roku i zyskało sobie sporą popularność. Książka adresowana była do pracowników organizacji pozarządowych, administracji publicznej i innych działaczy na rzecz zmiany społecznej.
Autorka, Nedra Kline Weinreich, jest prezeską Weinreich Communications, firmy konsultingowej pracującej z organizacjami pozarządowymi i administracją publiczną. Książka przybliża koncepcję marketingu społecznego i prowadzi czytelnika przez kolejne etapy przygotowywania działań z jego zakresu: analizę problemu, tworzenie strategii, projektowanie programu i jego komunikacji, pilotaż, implementację i ewaluację. Do każdego rozdziału dołączone są arkusze pomocnicze z pytaniami, na które należy sobie odpowiedzieć podczas pracy nad danym etapem. Szczególny nacisk położono na niskobudżetowe metody badawcze, pozwalające niewielkim kosztem przeprowadzić skuteczną ewaluację.
Druga edycja, wydana w listopadzie 2010, poszerzona została o nowości z zakresu marketingu komercyjnego i społecznego. Omówiono m.in. możliwość wykorzystania portali społecznościowych na każdym etapie działań. Uaktualniono także studia przypadków i materiały źródłowe.
zobacz także
-
04.04.2025Wiedza - Literatura
Aż trzy czwarte Polaków spaceruje
-
07.02.2025Wiedza - Literatura
Co Polacy wiedzą o kaucji?
-
03.02.2025Wiedza - Literatura
Dzieci w Polsce mniej szczęśliwe. Dlaczego?
-
29.01.2025Wiedza - Literatura
Czterdziestolatkowie nie myślą o emeryturze
-
27.01.2025Wiedza - Literatura
Płonące elektryki — prawda czy mit?
-
09.01.2025Wiedza - Literatura
Tradycyjna telewizja czy streaming? Przyszłość mediów w dobie platform cyfrowych