Specjalne hamburgery dla osób niewidomych przygotowała sieć Wimpy Burgers. Ciekawa kampania, bazująca na dobrym pomyśle i tylko 15 kanapkach od razu stała się hitem.
Popularna sieć restauracji z RPA postanowiła zawalczyć o niewidzących klientów, co jest oczywiście zamiarem komercyjnym, ale celem kampanii – co warto podkreślić – było zyskanie grona dodatkowych zwolenników, uświadamiając im, że w każdym z lokali Wimpy Burgers dostępne jest menu w języku Braille’a, a osoby niewidome mogą czuć się jak w domu.
Powodzenie kampanii w dużej mierze zależało od precyzji i cierpliwości kucharzy Wimpy Burgers. Jednym z głównych narzędzi kampanii było bowiem 15 bułek na których widniało hasło ułożone w języku Braille’a z ziaren sezamu. Dzięki niemu, niewidomy konsument mógł „odczytać” z kanapki, z jakich produktów została ona przyrządzona: "100% Pure Beef Burger Made For You" („100% wołowiny w Twoim burgerze”).
Braille Burgerami poczęstowano 15 podopiecznych trzech instytucji z RPA pracujących z osobami niewidomymi. Te z kolei powiadomiły swoich podopiecznych o akcji Wimpy Burgers, a film z opisem kampanii trafił do ponad 800 tysięcy innych osób.
Wimpy Burgers udało się nie tylko trafić do niewidomych adresatów kampanii, ale także uatrakcyjnić swój wizerunek w oczach “widzących” odbiorców. Stworzenie specjalnej oferty dla osób niewidomych pozwoliło na wykreowanie wizerunku marki odpowiedzialnej społecznie.
Kampania zrealizowana została przez agencję Metropolitan Republic.
P. Niemyska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów
-
29.11.2022
Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju
-
24.11.2022
Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób
-
09.11.2022
Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland