Gwiazdy spalone w tabloidzie
Fińska młodzież od niedawna ma okazję zapoznawać się z nietypowym czasopismem – wszystkie informacje w tym, z pozoru zwykłym plotkarskim magazynie, są powiązane z nałogiem nikotynowym. Czytelnicy „Burn!” mogą przeczytać wyznania gwiazdy rocka na temat zniszczonego przez palenie głosu, obejrzeć wybrane przez redakcję zdjęcie „śmierdzącej dziewczyny miesiąca” czy sprawdzić swą przyszłość w „cuchnącym horoskopie”. W piśmie można znaleźć także, podane w lekkiej formie, informacje dotyczące mniej znanych aspektów produkcji i konsumpcji papierosów, jak praca dzieci na plantacjach tytoniu czy wpływ dymu na zdrowie zwierząt.
„Burn!” był planowany jako jednorazowa akcja, ale jego popularność jest na tyle duża, że ukazały się już trzy wydania, a czwarte planowane jest na jesień. Badania wykazały, że choć edukacyjny charakter pisma był przez uczniów zauważany od razu, nie zniechęcał ich do zapoznawania się z treścią – zarówno dziewczęta, jak i chłopcy uważali, że historie są ciekawe i zabawne; niektórzy deklarowali chęć pokazania pisma swoim palącym kolegom. Nastolatkowie mogą je znaleźć w szkołach, pubach i klubach młodzieżowych, jest też dołączane do innych gazet skierowanych do tej grupy wiekowej.
A. Postek
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy