logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Gwiazdy Dobroczynności wybrane
25.01.2016
Tematy: Wydarzenia

Gwiazdy Dobroczynności wybrane



23 stycznia podczas VII Balu Charytatywnego „Gwiazdy Dobroczynności” w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie wręczono nagrody w plebiscycie, organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii.

W kategorii Ekologia zwyciężył nominowany przez WWF Polska Marcin Dorociński. Aktor otrzymał nagrodę za wszechstronną działalność na rzecz ochrony przyrody, przede wszystkim zagrożonych gatunków zwierząt: wilków, rysi, łosi, niedźwiedzi, bałtyckich morświnów, zaudział w wielu kampaniach, w tym „Godzina dla ziemi”, „1% podatku”, użyczanie swego głosu w spotach społecznych i fundraisingowych, działalność informacyjną i edukacyjną w zakresie ekologii, szczególnie wśród dzieci.

Za działania wpisane w kategorię Edukacja nagrodę otrzymała aktorka i wokalistka Olga Bończyk, od 9 lat wspierająca program „Dźwięki Marzeń”, realizowany przez Fundację Orange i mający na celu wspieranie w rozwoju dzieci niesłyszących, umożliwianie im dostępu do edukacji i uczestniczenia w życiu społecznym na równi ze słyszącymi, jak również pomaganie rodzinom dzieci z wadami słuchu w procesie terapii. 

W kategorii Społeczeństwo zwyciężył Szymon Majewski, od 3 lat twarz kampanii Książki w Pudle. Nagrodę otrzymał, jak uzasadniają organizatorzy, za odwagę włączenia się w tę jedną z najtrudniejszych kampanii społecznych w Polsce, medialne i fizyczne wspieranie zbiórki książek do bibliotek więziennych. W ramach kampanii „Książki w pudle” zebrano i przekazano osadzonym ponad 400 tys. książek. 

Gwiazdę Dobroczynności w kategorii Pomoc Charytatywna odebrał Artur Żmijewski – Ambasador Dobrej Woli UNICEF od 2007 roku. Aktor odwiedzał ośrodki dla niedożywionych dzieci w Etiopii i pomógł w zbiórce funduszy na wyposażenie dziesięciu takich ośrodków, wspierał akcje pomocowe w Kongo, Sudanie Południowym, Mali. Brał udział w Błękitnym Marszu Pokoju ONZ. Artur Żmijewski wsparł także akcję pozyskiwania funduszy na szczepienia ratujące życie dzieciom „Reszta w twoich rękach”, opartą o Dobrego Dukata.

Zwycięzcą Plebiscytu jest również reprezentacja Polski w piłce siatkowej mężczyzn. Sportowcy otrzymali statuetkę w kategorii Zdrowie za zaangażowanie w działalność Fundacji Herosi pomagającej dzieciom z chorobami nowotworowymi oraz podopiecznym z domów dziecka. Sportowcy angażują się w zbiórki, przekazują zyski z własnych projektów, pomagają w stworzeniu kalendarza charytatywnego, poświęcają swój prywatny czas na spotkania, zapraszają dzieci na mecze i treningi, przekazują pamiątki na aukcje i nagrywają filmy dla dzieci przebywających w szpitalu. Z licznych zbiórek i akcji charytatywnych przeprowadzonych przez Fundację wspólnie z reprezentacją zakupiono sprzęt medyczny o wartości 250 tys. zł.

Specjalną Gwiazdę Dobroczynności przyznał główny partner plebiscytu – SHOW – luksusowy magazyn o gwiazdach i stylu życia. Otrzymała ją Małgorzata Kożuchowska, od sześciu lat zaangażowana
w inicjatywy dobroczynne Fundacji Mam Marzenie. Aktorka prowadzi Galę Spełnionych Marzeń, zaangażowała się w akcję „Nie pękam – spełniam marzenia”, zgodziła się na udział w projekcie „Kolacja Marzeń”. Małgorzata Kożuchowska angażowała się również w działania innych organizacji pozarządowych, na rzecz akcji „Wielcy Małym” (wsparcie dla zwierząt), wspiera Fundację Iskierka, a także „Szlachetną Paczkę”

Honorową „Gwiazdę Dobroczynności” odebrał w czasie Balu Jerzy Stuhr, nominowany przez Stowarzyszenie UNICORN. Aktor włączył się w budowanie pierwszego w Polsce stacjonarnego Centrum Psychoonkologii i wraz z żoną zostali jego ambasadorami. Jego działalności publicznej, wykorzystywaniu osobistych doświadczeń, udziałowi w kampaniach medialnych zawdzięczamy zmianę w podejściu do choroby nowotworowej, odwagę coraz większej liczby osób w mówieniu o niej, wzrost wiedzy, gdzie szukać pomocy i wsparcia w świadomym przechodzeniu przez proces leczenia i powrotu do zdrowia.

Decyzją Kapituły Honorową „Gwiazdę Dobroczynności” otrzymała również Irena Santor. Artystka została nominowana przez Polskie Amazonki Ruch Społeczny m.in. za wspieranie od momentu powstania stowarzyszenia PARS. Piosenkarka nagłaśnia i propaguje profilaktykę raka piersi, którego sama pokonała, uczestniczy także w spotkaniach z kobietami i prowadzi działalność edukacyjną.

Honorowe Gwiazdy Dobroczynności przyznała Kapituła, w której zasiadał Paweł Łukasiak – prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce – inicjatora Plebiscytu, a z ramienia SHOW – głównego partnera Plebiscytu – Monika Krokiewicz, wydawca czasopism kobiecych luksusowych, poradnikowych i młodzieżowych Wydawnictwa Bauer. W Kapitule w 2015 roku zasiedli również przedstawiciele organizacji pozarządowych: Krystyna Aldridge-Holc – prezes Fundacji Polsat, Jerzy Koźmiński – prezes Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, Piotr Pawłowski – prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, Jerzy Karwelis – mentor Fundacji Dobra Sieć oraz przedstawiciele świata mediów – patronów medialnych Plebiscytu: Nina Terentiew – członek zarządu i dyrektor programowy Telewizji Polsat, Edward Miszczak – dyrektor programowy TVN, Anna Popek – dziennikarka telewizyjna i radiowa, prezenterka Telewizji Polskiej Programu 2, Ewa Wojciechowska  –  dziennikarka, założycielka portalu www.ewawojciechowska.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek