Figurka żołnierza gwałci figurkę kobiety. Postaci ustawione w gąszczu roślin przypominają dziecięce zabawki. Kamera powoli kadruje przestrzeń, widać coraz bardziej drastyczne szczegóły. Pierwszy plan tej mistrzowsko opowiedzianej historii po chwili zostaje uzupełniony o kolejny. Widz orientuje się, że las w którym rozgrywa się tragedia, to zwykłe, przydrożne krzaki w centrum miasta. Dookoła, jakby nigdy nic, toczy się życie. Spot, w symboliczny sposób odsłania prawdę o niezauważanych i bagatelizowanych często zbrodniach wojennych: „Sexual violence is the war crime that generate more refugee woman in Colombia. The big problem is that it’s been unnoticed. Help stop this.” („Przemoc seksualna jest zbrodnią wojenną, w wyniku której w Kolumbii przybywa kobiet uchodźców. Wielkim problemem jest to, że pozostaje niezauważona. Pomóż ją zatrzymać.”)
Umieszczony na końcu spotu adres strony saynotoviolence.org odsyła na stronę kampanii „Say NO – UNITE”, poświęconej obronie praw kobiet na całym świecie.
Spot opracowała agencja Saatchi & Saatchi z Bogoty, na zlecenie United Nations High Commissioner for Refugees – UNHCR (Urzędu Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców). Celem kampanii jest zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację kobiet w państwach Ameryki Łacińskiej, gdzie wciąż łamane są podstawowe prawa człowieka.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko