Guma na mieście
Nigdy nie wiadomo, jak skończy się wyjście na miasto, a prezerwatywa nie jest ciężka.
Zabawną kampanię skierowaną do nastolatków, którzy wybierają się wieczorem na miasto zorganizował Urząd Miasta Manchester, przy udziale swojej wewnętrznej agencji reklamowej M.Four. Kampania wspierała stronę internetową „Any plans tonight?” (Jakieś plany na wieczór?), której misją jest zapewnianie darmowych porad oraz antykoncepcji, nawet jeśli czytelnik ma mniej niż 16 lat.
Za pomocą humoru i grafik kierowanych do nastolatków, nadawca ma nadzieję zakodować w umysłach młodzieży odruch zabierania prezerwatywy przed wyjściem z domu. Reklamy promujące kampanię Urzędu Miasta przedstawiają ikony nocnego życia automatycznie kojarzone z imprezą i zabawą – kręgle, konsolę dj’ską czy perkusję. Trik polega na tym, że symbole ułożone zostały w sposób sugerujący ich seksualny wydźwięk. Co więcej, w oryginale slogany zostały tak skonstruowane, by wykorzystywały grę słów i skojarzeń. Dlatego billboard z dwoma płytami winylowymi i skreczującymi dłońmi podpisano: “Whatever you do tonight, make sure everything’s in hand. For free condoms and advice visit…”. (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że panujesz nad wszystkim. Po darmowe prezerwatywy i porady odwiedź...). Drugi plakat i kręgiel, dumnie sterczący między dwoma kulami: “Whatever you do tonight, make sure you’re ready to roll” (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że jesteś gotowy uderzyć). Analogicznie na trzeciej kreacji umieszczono szyjkę gitary oraz dwa bębny perkusyjne oraz tekst: “Whatever you do tonight, make sure you’re ready to rock” (Cokolwiek robisz dziś wieczorem, upewnij się, że jesteś gotowy dać czadu).
Craig Green, dyrektor komunikacji agencji M.Four, tak skomentował kreacje: – Najbardziej istotne było wybranie odpowiedniego tonu kampanii. Nie chciałem zrazić odbiorców moralizowaniem, dlatego wybrałem te zabawne motywy – rodzaj wizualnego kalambura, który ma przyciągnąc uwagę i wywołać uśmiech na twarzy. Chciałem, żeby było to coś trochę zuchwałego, ale nie obraźliwego, coś o czym nastolatki mogą porozmawiać.
M. Kotowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem