Firma GlaxoSmithKline została nagrodzona Laurem Odpowiedzialności za praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wyróżnienie to przyznawane jest w ramach konkursu organizowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, NSZZ Solidarność i firmę doradczą Deloitte. GSK było jedyną firmą farmaceutyczną wśród tegorocznych laureatów, a także jedną z niewielu nagrodzonych za kilka projektów jednocześnie.
Trzy nagrodzone Laurem Odpowiedzialności praktyki GSK to: Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”, Program Tworzenia i Wspierania Rozwoju Świetlic Środowiskowych „Promyk Dnia” oraz Program Wolontariatu Pracowniczego „Orange Day”.
– Kampania „Mam Haka na Raka” to ogólnopolski program kierowany do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce, realizowany przez firmę GSK we współpracy z Polską Unią Onkologii. Jego celem jest zaangażowanie młodzieży w promocję profilaktyki onkologicznej, a głównym zadaniem postawionym przed młodymi ludźmi jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej, której odbiorcami będą ich najbliżsi.
– Program Tworzenia i Wspierania Rozwoju Świetlic Środowiskowych „Promyk Dnia”, jest realizowany we współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Chrześcijańskich Organizacji Wiejskich od 2007 roku. Jego celem jest pomoc dzieciom narażonym na wykluczenie społeczne z powodu trudnej sytuacji życiowej lub utrudnionego dostępu do edukacji. W ramach programu „Promyk Dnia”, w całej Polsce tworzone są świetlice dla dzieci z ubogich obszarów wiejskich i małych miasteczek.
– W 2009 roku firma rozpoczęła realizację programu Wolontariatu Pracowniczego „Orange Day”, któryzakłada, że każdy pracownik GSK może wykorzystać jeden dzień pracy na rzecz poprawy jakości życia osób w potrzebie. Wolontariusze współpracują z organizacjami pozarządowymi i instytucjami pożytku publicznego, a także w placówkami opiekuńczo-wychowawczymi. GSK zapewnia wsparcie merytoryczne i finansowe – realizacja projektów finansowana jest ze środków firmowych (do określonej regulaminowo kwoty).
Konkurs „Laur Odpowiedzialności” został zorganizowany w ramach projektu „Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach”, który ma za zadanie promować prowadzenie działań CSR w Polsce. Jego inicjatorzy założyli m.in. wypracowanie rozwiązań, pozwalającym firmom na usprawnienie procesów planowania, realizacji i oceny działań w tym obszarze. – Naszym zdaniem czołówka polskiego biznesu doskonale rozumie, że polityka społecznej odpowiedzialności musi mieć wymiar strategiczny, bo inaczej nie przynosi spodziewanych efektów. Oznacza to, że strategiczne podejście do CSR nie jest utopią, lecz drogą wartą naśladowania przez wszystkie pozostałe firmy w Polsce – komentuje program Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!