Firma GlaxoSmithKline została nagrodzona Laurem Odpowiedzialności za praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wyróżnienie to przyznawane jest w ramach konkursu organizowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, NSZZ Solidarność i firmę doradczą Deloitte. GSK było jedyną firmą farmaceutyczną wśród tegorocznych laureatów, a także jedną z niewielu nagrodzonych za kilka projektów jednocześnie.
Trzy nagrodzone Laurem Odpowiedzialności praktyki GSK to: Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”, Program Tworzenia i Wspierania Rozwoju Świetlic Środowiskowych „Promyk Dnia” oraz Program Wolontariatu Pracowniczego „Orange Day”.
– Kampania „Mam Haka na Raka” to ogólnopolski program kierowany do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce, realizowany przez firmę GSK we współpracy z Polską Unią Onkologii. Jego celem jest zaangażowanie młodzieży w promocję profilaktyki onkologicznej, a głównym zadaniem postawionym przed młodymi ludźmi jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej, której odbiorcami będą ich najbliżsi.
– Program Tworzenia i Wspierania Rozwoju Świetlic Środowiskowych „Promyk Dnia”, jest realizowany we współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Chrześcijańskich Organizacji Wiejskich od 2007 roku. Jego celem jest pomoc dzieciom narażonym na wykluczenie społeczne z powodu trudnej sytuacji życiowej lub utrudnionego dostępu do edukacji. W ramach programu „Promyk Dnia”, w całej Polsce tworzone są świetlice dla dzieci z ubogich obszarów wiejskich i małych miasteczek.
– W 2009 roku firma rozpoczęła realizację programu Wolontariatu Pracowniczego „Orange Day”, któryzakłada, że każdy pracownik GSK może wykorzystać jeden dzień pracy na rzecz poprawy jakości życia osób w potrzebie. Wolontariusze współpracują z organizacjami pozarządowymi i instytucjami pożytku publicznego, a także w placówkami opiekuńczo-wychowawczymi. GSK zapewnia wsparcie merytoryczne i finansowe – realizacja projektów finansowana jest ze środków firmowych (do określonej regulaminowo kwoty).
Konkurs „Laur Odpowiedzialności” został zorganizowany w ramach projektu „Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach”, który ma za zadanie promować prowadzenie działań CSR w Polsce. Jego inicjatorzy założyli m.in. wypracowanie rozwiązań, pozwalającym firmom na usprawnienie procesów planowania, realizacji i oceny działań w tym obszarze. – Naszym zdaniem czołówka polskiego biznesu doskonale rozumie, że polityka społecznej odpowiedzialności musi mieć wymiar strategiczny, bo inaczej nie przynosi spodziewanych efektów. Oznacza to, że strategiczne podejście do CSR nie jest utopią, lecz drogą wartą naśladowania przez wszystkie pozostałe firmy w Polsce – komentuje program Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy