Grupa Ferrero zaprezentowała swój V Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Udostępniony został równocześnie w dwóch wersjach językowych, angielskiej i włoskiej, jako część nowej witryny internetowej (http://www.ferrerocsr.com). Raport za rok 2013 odzwierciedla poszczególne działania przeprowadzone na całym świecie od 1 września 2012 do 21 sierpnia 2013, określa też strategiczną wizję dłuższej perspektywy do roku 2020.
Raport opisuje cztery główne filary strategii CSR Grupy. Zalicza się do nich dbałość o produkty (jak podaje raport, ponad 95% wielkości produkcji Ferrero to produkty oferowane w porcjach nieprzekraczających 150 Kcal; pracownicy naukowi w Ferrero pracują obecnie nad ponad setką nowych produktów); prowadzenie Fundacji Ferrero (Fundacja świadczy usługi opieki medycznej i społecznej dla 3300 byłych pracowników oraz ich współmałżonków; promuje inicjatywy kulturalne i artystyczne, głównie dotyczące Alby i regionu Piemont); Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero (działające w Indiach, Afryce Południowej i Kamerunie, skupione są na osiągnięciu dwóch głównych celów: tworzenie nowych miejsc pracy oraz wdrażanie projektów oraz inicjatyw promujących zdrowie i edukację dzieci), a także program Kinder+Sport (promuje aktywny styl życia wśród dzieci oraz młodzieży, by zapobiegaći podejmować walkę z siedzącym trybem życia).
Wraz z rozszerzeniem działań przemysłowych oraz produkcji, Grupa zminimalizowała swoje oddziaływanie na środowisko zmniejszając emisję CO2 o ponad 32% (na jednostkę produktową, w odniesieniu do roku 2009) a także zużycie wody o ponad 26%.
Trzeci rok z rzędu Grupa Ferrero uzyskała poziom wdrożenia GRI A+, co oznacza najwyższy poziom raportowania zrównoważonego rozwoju potwierdzony kontrolą GRI oraz zaświadczeniem GRI. Niezależny nadzór nad całym raportem został przeprowadzony przez firmę Deloitte.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu