Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
Od 20 marca na pływalni miejskiej „Wodnik 2000” w Grodzisku Mazowieckim obowiązują tzw. ciche godziny. Wprowadzenie tej zmiany ma ułatwić życie osobom w spektrum autyzmu i ich rodzinom.
W poniedziałek 20 marca wystartowała kampania społeczna #Neuroróżnorodni, której głównym celem jest podniesienie społecznej świadomości nt. spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera, ale także obalenie mitów związanych z neuroróżnorodnością i wprowadzenie realnych zmian.
W badaniach czytamy, że 69% osób w spektrum autyzmu jest dyskryminowanych, a 86% badanych przyznaje, że nie zna miejsc dostosowanych do potrzeb osób w spektrum autyzmu – mówi Karolina Roztocka, liderka kampanii społecznej Neuroróżnorodni. – My to zmieniamy i razem z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji Gminy Grodzisk Mazowiecki jako pierwsi w województwie mazowieckim i drudzy w Polsce wprowadzamy „ciche godziny”.
Klienci pływalni miejskiej WODNIK 2000 będą mogli skorzystać z obiektu podczas cichych godzin w każdą sobotę od 18:00 do 20:00 oraz w każdą niedzielę od 8:00 do 10:00.
Zarówno w holu, jak i na płycie basenu zostanie wyłączona muzyka. Nie będą włączane także dysze wodne na małym basenie, co znacznie zmniejszy hałas – mówi Mariusz Smysło, Dyrektor OSiR Grodzisk Mazowiecki. – Jesteśmy otwarci na zmiany i wychodzimy naprzeciw potrzebom mieszkańców w spektrum autyzmu, ale nie tylko, z tej zmiany skorzystają także osoby wrażliwe sensorycznie oraz wszyscy klienci pływalni, którzy cenią sobie ciszę i spokój.
Kampania społeczna #Neuroróżnorodni jest realizowana przez Przedszkole SOSENKI z Grodziska Mazowieckiego pod Honorowym Patronatem Burmistrza Gminy Grodzisk Mazowiecki. Jej głównym celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera, wśród lokalnej społeczności. Zadaniem #Neuroróżnorodnych jest wprowadzenie realnych zmian w gminie, które będą realizowane poprzez działania kampanii.
Więcej o #Neuroróżnorodnych można przeczytać TUTAJ.
Przewodnik po neuroróżnorodności jest dostępny TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?