Grupa aktywistów Greenpeace na dużych rozmiarów banerze, prezentującym w centrum stolicy reklamę koncernu PGE (róg Al. Jerozolimskich i ul. Chałubińskiego), zmienili hasło, którego firma użyła w kampanii wizerunkowej z „Robimy prąd od początku do końca” na „Trujemy węglem od początku do końca”. Jest to reakcja na kampanię, która według ekologów nie mówi całej prawdy na temat negatywnych skutków spalania węgla na zdrowie ludzi.
Produkcja energii ze spalania węgla wiąże się z emisją dziesiątek, a nawet setek tysięcy ton zanieczyszczeń, które wdychamy wszyscy i które niszczą nasze zdrowie. Jest coraz więcej opracowań jasno wskazujących na to, że emisja pyłów, szkodliwych gazów i toksycznych metali z elektrowni węglowych wiąże się z poważnymi chorobami. Potwierdzają to raporty takich instytucji jak Światowa Organizacja Zdrowia, Europejska Agencja Środowiska czy międzynarodowa organizacja Health and Enviromental Alliance – mówi Katarzyna Guzek, rzeczniczka prasowa kampanii Greenpeace Klimat i Energia.
Greenpeace zwraca uwagę, że szeroko zakrojona kampania wizerunkowa PGE odbywa się w czasie, w którym rząd blokuje przyjęcie ustawy o odnawialnych źródłach energii (OZE), które są alternatywą dla węgla – korzystniejszą dla Polek i Polaków, krajowej gospodarki, a także bardziej przyjazną środowisku i zdrowiu ludzi. Organizacja podkreśla też, że problem szkodliwego dla zdrowia spalania węgla w elektrowniach dotyczy zarówno PGE jak i wielu innych spółek energetycznych w Polsce oraz że potrzebna jest zmiana systemowa dla całego sektora energii w kierunku OZE i efektywności energetycznej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
01.06.2023
Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!
-
31.05.2023
„Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon
-
29.05.2023
Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023