Zakończył się konkurs na projekty edukacyjne dla wychowanków rodzinnych domów dziecka organizowany przez Fundację Świętego Mikołaja w ramach kampanii Grunt to rodzina. Fundacja nagrodziła dotacjami 136 propozycji z całej Polski. W tegorocznej edycji na konto Funduszu Edukacyjnego wpłynęła rekordowa kwota 928 tys. zł.
Rodzinne domy dziecka, fundacje i stowarzyszenia składały swoje propozycje do 15 lutego. Ostatecznie o środki z Funduszu Edukacyjnego ubiegało się 176 projektów.
W wyborze najciekawszych pomysłów jury konkursu kierowało się inwencją oraz nastawieniem na edukacyjne efekty przygotowanych propozycji. Zwyciężały pomysły odzwierciedlające zaangażowanie ich twórców, a także te będące kontynuacją wcześniej zapoczątkowanych działań. Istotną rolę w ich ocenie miała też starannie przygotowana dokumentacja.
Najwięcej punktów zdobył projekt Niepełnosprawni – tak samo zdolni zgłoszony przez Integracyjny Rodzinny Dom Dziecka w Warszawie. Placówka otrzyma prawie 9,5 tys. zł na zajęcia wyrównawcze dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Wśród nagrodzonych pomysłów są też m.in.:
– Rozwijając siebie uczę się pomagać – projekt szkolenia dla osób prowadzących rodzinny dom dziecka w ramach Stowarzyszenia u Siemachy dofinansowany kwotą 9,5 tys. zł;
– Więcej wiedzieć lepiej pomagać – letni obóz integracyjny dla dwóch rodzinnych domów dziecka, spływ kajakowy oraz całoroczna grupa wsparcia zasilone kwotą 10 tys. zł;
– Wyrównać krok 2 „ku dojrzałości” czyli nauka języków obcych, zajęcia wyrównawcze oraz terapie dyslektyczne i logopedyczne, które komisja dofinansowała kwotą 10 tys. zł.
Zbiórka pieniędzy w ramach kampanii Grunt to rodzina jest prowadzona od 2004 roku. Celem akcji jest propagowanie idei rodzinnych domów dziecka, przełamywanie barier i stereotypów utrudniających powstawanie placówek tego typu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska