23 kwietnia w Teatrze Dramatycznym, podczas uroczystej Gali Media Trendy, wyłoniono laureatów konkursu Media Trendy 2012. Przyznano 19 nagród i 19 wyróżnień. Grand Prix konkursu Innowacji w Planowaniu Mediów trafiło do Saatchi & Saatchi Poland za kampanię „Życie to nie facebook”.
Najwięcej nagród i wyróżnień zdobyły kampanie „Życie to nie facebook”, „Sprzątanie miasta”, „Sztuka, której nikt nie widział”.
-
Życie to nie facebook” (Saatchi & Saatchi Poland) – kampania została doceniona, za wykorzystanie analogii pomiędzy zawieraniem kontaktów w życiu prywatnym i na Facebooku, za prosty, ale innowacyjny sposób wywołania dyskusji o realnym zagrożeniu wirusem HIV. Kampania, po znaczącym sukcesie i impakcie w mediach międzynarodowych została zaadoptowana przez zagraniczne oddziały Czerwonego Krzyża.
-
„Sprzątanie miasta” (180heartbeats + Jung von Matt, Brandfever), – otrzymała nagrody za akcję ambientową, która jednocześnie miała fantastyczny wymiar społeczny. Dzięki niej odbiorcy dowiedzieli się, że zamiast przyklejać ogłoszenie w niedozwolonych miejscach i zaśmiecać miasto, łatwiej jest umieścić w ogłoszeniowym serwisie internetowym – tablica.pl
-
Za innowacyjną i odważną ideę audiodeskrypcji, która zmienia rzeczywistość i nadaje jej nowy wymiar – zarówno wśród osób niepełnosprawnych jak i pełnosprawnych – nagrodzono kampanię „Sztuka, której nikt nie widział” (DDB Warszawa).
W konkursie Young Media Lions, nagrodę główną – wyjazd na Festiwal Cannes Lions zdobył team z domu mediowego MPG: Małgorzata Siekierzyńska i Katarzyna Ślusarczyk.
Najwięcej nagród w konkursie zdobyły agencje: MediaCom Warszawa (4 nagrody, 1 wyróżnienie), Saatchi & Saatchi Poland (3 nagrody, 1 wyróżnienie), DDB Warszawa (3 nagrody, 1 wyróżnienie), Starcom (2 nagrody, 4 wyróżnienia), Starlink (2 nagrody, 1 wyróżnienie), 180heartbeats + Jung von Matt, Brandfever (2 nagrody, 1 wyróżnienie).
W tym roku przyznano wyjątkową nagrodę specjalną, jest to MEM Roku: śmierć Hanki Mostowiak w serialu „M jak miłość”. „Ten case pokazuje, w jak znaczący sposób konsumenci/odbiorcy przejęli kontrolę nad produkowaną przez media treścią, dzięki sile mediów społecznościowych. O ile tylko jakaś treść nosi w sobie dostateczny potencjał popkulturowy, to zostanie to na pewno zauważone, twórczo zmienione i wykorzystane. Zacznie żyć w sieci swoim własnym życiem niezależnym od autora czy nadawcy treści” – tłumaczą wybór organizatorzy konkursu.
Źr: MediaTrendy.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
01.06.2023
Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!
-
31.05.2023
„Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon
-
29.05.2023
Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023