Coś się nie zgadza na plakacie przedstawiającym różowy ślubny tort z figurkami dwóch mężczyzn… powinien być przecież błękitny – dopowiada hasło. Ten key visual kampanii społecznej dotyczącej praw osób LBGTQ jest jednym z sześciu opracowanych przez studentów biorących udział w projekcie Humanity in Action. Wszystkie zostały zaprezentowane na spotkaniu 20 lipca w kawiarni Fawory na ul. Mickiewicza 21 w Warszawie.
Podzieleni na sześć zespołów uczestnicy przygotowali dwie kampanie dotyczące przeciwdziałania handlowi ludźmi, dwie akcje antyksenofobiczne / antyrasistowskie oraz dwie poświęcone przeciwdziałaniu dyskryminacji osób homo- i biseksualnych. Ich wrażenia i dokładne opisy koncepcji przedstawione są na prowadzonym przez nich blogu.
W warsztatach pod hasłem „POLAND in Theory and Practice: from Resistance to Solidarity, from Transformation to Civic Society” („Polska w teorii i praktyce: od oporu do Solidarności, od transformacji do społeczeństwa obywatelskiego”) wzięło udział 20 młodych ludzi z Polski, Niemiec, Ukrainy i USA. W trakcie prelekcji, warsztatów i wizyt studyjnych uczestnicy programu mieli możliwość kontaktu z ekspertami i doświadczonymi aktywistami (m.in. z prof. Zdzisławem Machem, prof. Andrzejem Rychardem, dr. Adamem Bodnarem, Anną Dryjańską z fundacji Feminoteka, Joanną Garnier z fundacji La Strada, Beatą Tokarz-Kamińską z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, Rafałem Pankowskim ze stowarzyszenia Nigdy Więcej). Dodatkowo uczyli się od specjalistów, w jaki sposób tworzyć atrakcyjne i skuteczne kampanie społeczne.
Po programie każdy uczestnik powinien w ciągu roku wdrożyć swój projekt na rzecz praw człowieka (tzw. action project). Najlepsze pomysły mają szansę otrzymać wsparcie finansowe w postaci mini-grantów. Wszystkie mogą liczyć na pomoc merytoryczną oraz wsparcie instytucjonalne ze strony sieci HIA.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl