logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  10.10.2009

Gra z Pegi



„Graj bezpiecznie z PEGI” to hasło kampanii edukacyjnej zainaugurowanej przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego oraz Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania.

Celem kampanii jest przekazanie informacji nt. klasyfikacji gier video i komputerowych oraz wzmocnienie świadomości Polaków, że odpowiedzialność za wybór stosownej gry dla dziecka spoczywa na osobach dorosłych – rodzicach i opiekunach, a także że europejski system klasyfikacji gier PEGI (pan european game information) jest narzędziem wspomagającym dokonywanie właściwego wyboru. Kampania ma edukować jak rozpoznać i znaleźć miejsca, w których na opakowaniu gry znajdują się oznaczenia odnośnie minimalnego wieku odbiorcy i/lub rodzaju treści zawartych w grze oraz innych źródeł informacji o klasyfikacji gier komputerowych i wideo.

W ramach kampanii emitowany będzie spot informujący o systemie PEGI. Będzie można go obejrzeć w stacjach telewizyjnych, na stronach internetowych pełnomocnika rządu ds. równego traktowania oraz stronach internetowych firm współpracujących ze stowarzyszeniem. W sieciach handlowych gdzie sprzedawane są gry komputerowe i wideo, pojawią się materiały promujące system PEGI: plakaty, ulotki. Takie informacje znajdą się również w gazetkach reklamowych sieci handlowych.

System PEGI to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier komputerowych i wideo zaprojektowany w celu ochrony nieletnich przed dostępem do treści nieodpowiednich dla ich grupy wiekowej za pomocą ikon klasyfikacji wiekowej oraz ikon opisujących rodzaj treści zawartych w grze. W Europie PEGI działa od 2003 r., zaś w Polsce od 2008 r., gdy powstało stowarzyszenie.

Ikony dotyczące wieku dzielą gry na właściwe dla osób w wieku powyżej 3, 7, 12, 16 oraz 18 lat. Natomiast ikony klasyfikacji treści pokazują, czy dana gra zawiera treści związane z dyskryminacją, narkotykami, nagością, przemocą, wulgarnym językiem, hazardem lub czy wywołują strach i czy są dostępne w sieci internetowej.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek