219 rodzin wzięło udział w edukacyjnej grze miejskiej „Raz, dwa, trzy – warszawiakiem jesteś Ty” zainicjowanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Gra potrwa do 8 września 2013 roku i jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych. Współorganizatorami zabawy jest 17 warszawskich instytucji, między innym Zamek Królewski, Filharmonia Narodowa oraz Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, która została także mecenasem projektu.
Tegoroczna, III edycja gry „Raz, dwa, trzy – warszawiakiem jesteś Ty” polega na odwiedzeniu 8 z 17 partnerskich instytucji oraz rozwiązaniu kart z zadaniami przypisanych do każdej z lokalizacji. Celem zabawy jest przybliżenie sylwetek 17 bardziej i mniej znanych bohaterów Warszawy. I tak na przykład w Muzeum Narodowym uczestnicy poznają dzieła Aleksandra Gierymskiego, w historycznej siedzibie Banku Handlowego w Warszawie S.A. postać jego założyciela – Leopolda Kronenberga, w Filharmonii Narodowej dowiedzą się więcej o działalności Ignacego Paderewskiego, a w Muzeum Niepodległości o dokonaniach Romana Dmowskiego.
Mimo, że gra „Raz, dwa, trzy – warszawiakiem jesteś Ty” przeznaczona jest dla najmłodszych mieszkańców stolicy, organizatorzy zachęcają do udziału w zabawie całe rodziny. Aby wziąć udział w grze należy zarejestrować się poprzez stronę www.razdwatrzywarszawiak.pl. Po rejestracji uczestnik otrzymuje e-mailem numer, który po zapisaniu na „Karcie szyfrów” posłuży do prawidłowej identyfikacji uczestników gry. Na stronie internetowej w zakładce „Pobierz i baw się” znajdują się do pobrania „Karty zadań” – do wyboru w wersji podstawowej (dla młodszych) i zaawansowanej (dla starszych). Należy pobrać i wydrukować po jednej karcie przypisanej do instytucji, którą planuje się odwiedzić oraz Kartę Szyfrów, której prawidłowe wypełnienie upoważnia do odebrania nagród. Gra polega na odwiedzeniu co najmniej ośmiu wybranych placówek i udzieleniu poprawnych odpowiedzi na pytania zawarte w „Kartach zadań”. Po wypełnieniu każdej „Karty zadań” uczestnik uzyska hasło, które wraz numerem placówki trzeba wpisać do „Karty szyfrów”. Po wykonaniu wszystkich zadań i wypełnieniu „Karty szyfrów” należy ją wrzucić do specjalnej skrzynki, która znajduje się w każdej z zaangażowanych instytucji.
Tegorocznej zabawie towarzyszą również dwa dodatkowe konkursy – na najciekawszy blog z realizacji zadań podczas gry oraz na najciekawszy wywiad. Szczegóły na stronie internetowej projektu w zakładce „dodatkowe konkursy”. W najbliższym czasie organizatorzy podadzą informację o finale, podczas którego będę wręczane nagrody.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko