Ogromna klepsydra, a w środku – zamiast przesypującego się piasku – stłoczeni w wielkim ścisku ludzie. Ich twarze pokazują zobojętnienie i niemoc. Reakcje są spowolnione i wyglądają na odurzonych. Jeden z mężczyzn, niesiony ponad tłumem, spada jako pierwsze "ziarno piasku", rozpoczynając proces odliczania czasu.
Obraz uzupełnia ponuro brzmiąca narracja: Ludzie prowadzący pod wpływem narkotyków, narażają na niebezpieczeństwo każdego, kto znajdzie się na ich drodze. Testy drogowe mogą wykryć aktywny składnik marihuany przez co najmniej 5 godzin, a metamfetaminy przez co najmniej 24 godziny, czasem dłużej, w zależności od osoby. Jeśli prowadzisz zanim Twój organizm oczyści się z narkotyków – zostaniesz złapany.
"It’s time to stop drug driving" ("Czas przestać prowadzić pod wpływem narkotyków") – pojawia się główne hasło kampanii "Time’s up" ("Czas minął") Komisji Wypadków Drogowych Południowej Australii (Motor Accident Commission of South Australia – MACofSA), zrealizowanej przez agencję KWP! Advertising z Australii.
Niezwykle wolno odliczająca czas klepsydra, oznacza długi okres pozostawania organizmu w stanie odurzenia po zażyciu narkotyków, uniemożliwiającego odpowiednio szybką reakcję kierowcy, a zatem utrudniającego prowadzenie pojazdów i stwarzającego zagrożenie na drodze. Tłoczący się w środku ludzie mają symbolizować w różnym stopniu odurzonych narkotykami kierowców.
Statystyki mogą być szokujące: obecnie w Australii notuje się więcej osób prowadzących pod wpływem narkotyków niż pod wpływem alkoholu – donosi Komisja. 9 spośród 100 osób, u których badano obecność narkotyków we krwi podczas jazdy samochodem, uzyskało wynik pozytywny, w porównaniu do 1 na 100, prowadzących pojazd pod wpływem alkoholu. W związku z tym, policja zwiększyła liczbę kontroli drogowych, sprawdzających obecność narkotyków w organizmie, we wszystkich metropoliach i regionach.
Joanna Bącela
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat