logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Gra na czas
14.03.2016
Tematy: Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Gra na czas

Your browser does not support the video tag.


Ogromna klepsydra, a w środku – zamiast przesypującego się piasku – stłoczeni w wielkim ścisku ludzie. Ich twarze pokazują zobojętnienie i niemoc. Reakcje są spowolnione i wyglądają na odurzonych. Jeden z mężczyzn, niesiony ponad tłumem, spada jako pierwsze "ziarno piasku", rozpoczynając proces odliczania czasu.

Obraz uzupełnia ponuro brzmiąca narracja: Ludzie prowadzący pod wpływem narkotyków, narażają na niebezpieczeństwo każdego, kto znajdzie się na ich drodze. Testy drogowe mogą wykryć aktywny składnik marihuany przez co najmniej 5 godzin, a metamfetaminy przez co najmniej 24 godziny, czasem dłużej, w zależności od osoby. Jeśli prowadzisz zanim Twój organizm oczyści się z narkotyków – zostaniesz złapany.

"It’s time to stop drug driving" ("Czas przestać prowadzić pod wpływem narkotyków") – pojawia się główne hasło kampanii "Time’s up" ("Czas minął") Komisji Wypadków Drogowych Południowej Australii (Motor Accident Commission of South Australia – MACofSA), zrealizowanej przez agencję KWP! Advertising z Australii.

Niezwykle wolno odliczająca czas klepsydra, oznacza długi okres pozostawania organizmu w stanie odurzenia po zażyciu narkotyków, uniemożliwiającego odpowiednio szybką reakcję kierowcy, a zatem utrudniającego prowadzenie pojazdów i stwarzającego zagrożenie na drodze. Tłoczący się w środku ludzie mają symbolizować w różnym stopniu odurzonych narkotykami kierowców.

Statystyki mogą być szokujące: obecnie w Australii notuje się więcej osób prowadzących pod wpływem narkotyków niż pod wpływem alkoholu – donosi Komisja. 9 spośród 100 osób, u których badano obecność narkotyków we krwi podczas jazdy samochodem, uzyskało wynik pozytywny, w porównaniu do 1 na 100, prowadzących pojazd pod wpływem alkoholu. W związku z tym, policja zwiększyła liczbę kontroli drogowych, sprawdzających obecność narkotyków w organizmie, we wszystkich metropoliach i regionach.

Joanna Bącela



Nazwa kampanii:
Time’s up
Czas:
2016.2.14
Nadawca:
Motor Accident Commission of South Australia
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
KWP! Advertising (Australia)
Adresaci:
Kierowcy, osoby zażywające narkotyki





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek