Gorzki smak kakao
Kakao zwykle kojarzy się ze słodyczą i przypomina beztroskie czasy dzieciństwa. Klienci jednego z portugalskich centrów handlowych przekonali się, że może być inaczej.
14 marca 2014 roku przypadkowi ludzie byli zapraszani przez hostessy do z pozoru zwykłego stoiska promocyjnego, aby spróbować nowej marki kakao. Reakcje degustatorów po pierwszym łyku były nieprzychylne, ponieważ zamiast słodyczy jakiego się spodziewali, poczuli w ustach gorzki smak. Po odsłonięciu przez hostessę tablicy z hasłem: „Bitter is the life of children that work in the cocoa fields” („Gorzkie jest życie dzieci pracujących na plantacjach kakao”) twarze stają się zatroskane i pełne współczucia, gdyż ten eksperyment uświadomił im problem pracy dzieci. Potęgować to mają pojawiające się w dalszej części zdjęcia pokazujące dzieci przy pracy na plantacjach i narrator przedstawiający dane dotyczące tego problemu. Kreacja tej kampanii bazuje na skojarzeniu kakao z czymś pozytywnym, przypominającym dzieciństwo i zestawieniu tych przyjemnych wspomnień odbiorców ze zmuszaniem dzieci do pracy na plantacjach kakaowca.
Kampania stworzona została stworzona na potrzeby Inspirit – organizacji religijnej zrzeszających misjonarzy pomagających cierpiącym ludziom, których prawa są łamane i którzy zostali wykluczeni ze społeczeństwa. Jej głównym celem było zebranie funduszy na budowę 5 szkół na Wybrzeżu Kości Słoniowej, gdzie ponad 80% dzieci nie chodzi do szkół z powodu pracy na plantacjach. Poza tym ważne było też uświadomienie zwykłym konsumentom, że kakao, które spożywają, powstaje często dzięki pracy dzieci, na których ciąży obowiązek utrzymania lub pomocy rodzinie. Inspirit chciało dać do zrozumienia klientom, że mają oni bardzo duży wpływ na to jak te dzieci będą żyć. Nie tylko mogą wesprzeć ich cel, ale także pomóc wybierając odpowiednie produkty podczas codziennych zakupów.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór