Taksówkarze w Ekwadorze są w śmiertelnym zagrożeniu. Ich skóra jest narażona na niebezpieczne oddziaływanie czynników zewnętrznych – przede wszystkim słońca.
Zwrócić uwagę na ten problem starał się Tck tck tck – międzynarodowy sojusz organizacji zainteresowanych działaniem na rzecz środowiska. Akcję ambientową przygotowała na ich zlecenie agencja SmartPack. Kierowcy taksówek jeździli ze specjalnie przygotowanymi rękawami imitującymi blizny i ślady po ciężkich poparzeniach. Na boku samochodów umieszczono hasło kampanii wyjaśniające ten niepokojący dla innych użytkowników dróg widok – "The sun is killing me" ("Słońce mnie zabija").
To dość przerysowany przykład konsekwencji globalnego ocieplenia. Jednak być może trafiający do wyobraźni przeciętnego "ignoranta" klimatycznego.
Kampania była jednym z wielu elementów ogólnoświatowego ruchu na rzecz uświadamiania zagrożeń wynikających z zachodzących zmian klimatycznych i jednocześnie próbą wywarcia wpływu na decyzje, jakie miały zapaść na szczycie klimatycznym w Kopenhadze.
P. Sienkiewicz
zobacz także
-
28.05.2025slider
Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024Kreacje / printy
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024Kreacje / printy
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka