Twórcy znanej wyszukiwarki internetowej Google zainwestują setki milionów dolarów w produkcję taniej energii ze źródeł odnawialnych. Celem firmy jest obniżenie o 25 do 50 proc. kosztów produkcji energii słonecznej – zapowiedział Larry Page, współtwórca Google. Spółka prowadzi już rekrutację inżynierów i ekspertów ds. energetyki, którzy pokierują pracami nowej grupy ds. energii ze źródeł odnawialnych, współpracując blisko ze współzałożycielami Google, Larrym Pagem i Sergeyem Brinem.
Najambitniejszy nowy projekt Google nazwano „Renewable Energy Cheaper Than Coal”, czyli „tańsza od węgla odnawialna energia”. Firma chce także sama produkować energię. „W naszej firmie i na naszej planecie rośnie zapotrzebowanie na czystą i przystępną cenowo energię” – powiedział Larry Page, współzałożyciel Google i prezes ds. produktów. „Ale w tej inicjatywie nie chodzi wyłącznie o potrzeby energetyczne firmy Google, ale o rozwiązanie nadmiernej zależności świata od węgla. Tanią „zieloną” energię Google chce wykorzystać do zasilania swoich gigantycznych baz danych, a także zarabiać na jej sprzedaży. Energia odnawialna to najważniejszy składnik przyszłości. Firma wyznaczyła sobie ambitny plan uzyskania mocy produkcyjnych na poziomie 50 MW czystej energii do 2012 r.
Google zainwestuje w energetyczny projekt 20 mln dol., a w następnych latach „kilkaset milionów” – zapowiedział Larry Brilliant, szef Google.org, filantropijnego ramienia Google, które zarządza akcjami spółki o wartości 2 mld dolarów.
Węgiel jest największym i najtańszym źródłem elektryczności dla wielu użytkowników na całym świecie, zaś gazy cieplarniane powstające w czasie jego spalania są jednym z najpoważniejszych wyzwań ekologicznych.
Źr: energieodnawialne.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?