Serwis Google przejawia cechy cenzora – najpierw cenzuruje niewygodne dla chińskiego rządu treści, a teraz… pośladki. Witryna dotycząca choroby hemoroidalnej nie doczekała się promocji w Google, gdyż została zakwalifikowana przez zespół Google Adwords jako zawierająca treści dla dorosłych. Te treści to według Google nagie niebieskie pośladki.
Serwis stworzyła pod koniec lutego 2006 roku agencja interaktywna huevo na zlecenie producenta leku na hemoroidy. Wykorzystano do niego motyw zdjęciowy będący częścią całościowego wizerunku leku (sporne pośladki).
Wsparcie dla serwisu miała stanowić kampania z wykorzystaniem boksów Google. Wkrótce po starcie emisji, polski zespół Google AdWords zdecydował o jej wstrzymaniu. Jako uzasadnienie tej decyzji , zespół Google przekazał informację, że: „…Obecnie na Państwa stronie znajdują się następujące elementy, które uważamy za przeznaczone dla dorosłych: na stronie inicjującej pokazane są gołe pośladki…”
Oglądając serwis nie można mieć wątpliwości – prezentowane tam pośladki dalekie są od treści dla dorosłych. Z drugiej strony temat serwisu, a więc hemoroidy, skutecznie blokuje skojarzenia erotyczne. Treści tu zawarte mają charakter wyłącznie medyczny i pokazywanie w tym kontekście części ciała, jakichkolwiek, nie powinno budzić dwuznacznych skojarzeń.
Decyzja Google jest tym bardziej zaskakująca, że problem hemoroidów dotyka, według szacunków, aż co trzeciej dorosłej osoby, a serwis zawiera wiele cennych porad dotyczących tego schorzenia.
Warto w tym kontekście przypomnieć, że w porozumieniu z chińskimi władzami Google wprowadziło restrykcyjne cenzurowanie swojej wyszukiwarki obsługującej Chiny (z wyników wyszukiwania eliminowane są odnośniki do serwisów niewygodnych dla komunistycznego rządu). Mówi się, że w ten sposób Google bierze udział w łamaniu praw człowieka. Więcej można o tym przeczytać na stronach Amnesty International (www.amnesty.org.pl).
Olga Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?