logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Golem na polach
14.09.2009
Tematy: Wydarzenia

Golem na polach



11 września na Polu Mokotowskim w Warszawie stanął CosmoGolem – 4-metrowy drewniany gigant z okienkiem w sercu, przez które dzieci mogą wrzucać do jego wnętrza spisane na karteczkach prośby i marzenia. To 13. taka konstrukcja na świecie, która na całej kuli ziemskiej traktowana jest jako symbol praw dziecka. Golem to, po Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, kolejny projekt realizowany przez Fundację Dzieci Niczyje i operatora sieci Plus, z myślą o najmłodszych.

CosmoGolem to obiekt sztuki nowoczesnej i symbol praw dziecka. Instalacja autorstwa Koena Vanmechelen, ma przypominać o pomocy najmłodszym, o dzieciach, które potrzebują wsparcia, nadziei i odwagi. W tworzeniu rzeźby aktywny udział brali najmłodsi.

Wokół Golema Fundacja Dzieci Niczyje będzie organizować otwarte warsztaty dla dzieci dotyczące ich praw, oferty pomocowej dla dzieci, sztuki, innych kultur, a także działań organizacji pozarządowych. W przedsięwzięcie mają się również zaangażować nauczyciele i wychowawcy.
Scenariusze zajęć oraz kalendarium imprez planowanych wokół Golema będą dostępne na towarzyszącej projektowi stronie internetowej www.cosmogolem.pl. Pierwszym, już dostępnym na stronie materiałem jest scenariusz przygotowany przez konsultantów Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, który jest elementem kampanii edukacyjnej skierowanej do uczniów szkół gimnazjalnych.

W akcję edukacyjno-informacyjną, dotyczącą zasad funkcjonowania numeru 116 111, włączyło się również Ministerstwo Edukacji Narodowej. Do szkół gimnazjalnych w całej Polsce oprócz scenariuszy trafiły plakaty i ulotko-zakładki. Celem akcji edukacyjnej jest zachęcenie młodych osób, do szukania pomocy w trudnych sytuacjach życiowych oraz nauczenie ich formułowania problemów i szukania rozwiązań. Akcją edukacyjno-informacyjną zostanie objętych blisko 1,5 mln gimnazjalistów.

– Chcemy, by CosmoGolem stał na Polach Mokotowskich już zawsze i mamy nadzieje, że będzie dla dzieci tak ważnym elementem rzeczywistości, jak Telefon 116 111 – powiedziała Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. – Telefon Zaufania, który stworzyliśmy wspólnie z Plusem działa już 10 miesięcy. W tym czasie odebraliśmy ponad 70 tys. połączeń. Dzieci najczęściej opowiadały naszym konsultantom o sprzeczkach, nieporozumieniach ze znajomymi, trudnych pierwszych miłościach, problemach w relacjach z rodzicami i rodzeństwem.

Co ciekawe – w ciągu 10 miesięcy działania telefonu spadła liczba rozmów, których tematyka dotyczyła przemocy (z blisko 20% po 4 miesiącach działania telefonu, do 9% w podsumowaniu za okres od 6 listopada 2008 do 6 września 2009 roku). Blisko 10% rozmów z konsultantami 116 111 dotyczyło trudnych emocji, odczuć i stanów osób dzwoniących – samotności, strachu, złości, nieśmiałości, wstydu, poczucia winy, rozgoryczenia itp. Bardzo ważnym tematem rozmów, poruszanym przez młode osoby jest temat dojrzewania i seksualności.

Patronat honorowy nad Golemem objęła Prezydent m.st. Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Ambasador Belgii Jan Luykx.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek