logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Serbia i Czarnogóra, Pomoc społeczna
   ──────  06.09.2009

Głodówka przeciw głodowi

Your browser does not support the video tag.


Osoby samotne, rodziny i grupy więźniów, młodzi i starzy, biedni i bogaci – pewnego dnia odmawiają jedzenia. Wszyscy unoszą sztućce i zaczynają uderzać nimi w stół, w wyraźnym geście sprzeciwu. „U Srbiji 500.000 ljudi gladuje. I niko to ne vidi. Koliko treba da nas bude da bi to neko primetio?” („W Serbii jest 500 000 głodujących osób. I nikt tego nie widzi. Ile musi nas być, by ktoś zauważył?”).

Zorganizowana jesienią 2009 r. kampania "Strajk gladju protiv gladi" („Strajk głodowy przeciwko głodowi”) pokazywała buntowniczo jak mogłaby wyglądać powszechna głodówka w Światowy Dzień Jedzenia (16 września), zorganizowana w geście solidarności z osobami na co dzień niedożywionymi. Strajk miał zwrócić uwagę opinii publicznej na problem głodu – w Serbii głoduje ponad pół miliona ludzi – oraz sprowokować do działania i pomocy potrzebującym. Sytuacja z reklamy przeniosła się do rzeczywistości.

Kampania stworzona dla fundacji B92 odniosła olbrzymi sukces, owocując wieloma pozytywnymi zmianami. Rozpoczęła ona intensywne, polityczne i społeczne debaty. W efekcie, do strajku przyłączyło się 676.280 osób oraz 350 firm, organizacja otrzymała ponad 2tys. ton darów żywnościowych oraz  463.246 euro datków, a rząd Serbii stworzył plan aktywnego przeciwdziałania głodowi. W ciągu roku dzięki podjętym akcjom zebrano żywność o łącznej wartości 930.000 euro, którą następnie dostarczono do wielu jednostek pomocy społecznej. Strajk Serbów w Międzynarodowy Dzień Jedzenia wsparli, niosąc pomoc głodującym, ludzie z 88 krajów.

Kampania wyróżniona została wieloma nagrodami, w tym: główną nagrodą EACA Care Awards, Golden Drum Brand Grand Prix Award 2010, Best Act Silver Nike Awards oraz Golden Watch Award.
O.Ogrodzińska

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Strajk gladju protiv gladi
Czas:
2009.9.1 - 2009.9.16
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Serbia i Czarnogóra
Nadawca:
B92
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Leo Burnett (Belgrade)
Adresaci:
Obywatele Serbii, opinia publiczna innych krajów
Hasło kampani:
Koliko treba da nas bude da bi to neko primetio? (Ilu musi nas być by ktoś zauważył?)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek