Wychodząc z założenia, że przestrzeń publiczna zdominowana jest przez wszelkiego rodzaju komunikaty reklamowe i komercyjne, a brakuje w niej miejsca dla szczególnie podatnej na tego typu przekaz młodzieży, by mogła wyrazić swoje opinie, Fundacja Rusz zorganizowała dla gimnazjalistów warsztaty billboardowe.
Uczestnicząca w nich młodzież mogła zdobyć wiedzę na temat percepcji komunikatów wizualnych i psychologii reklamy. Zapoznała się również ze współczesnymi koncepcjami sztuki zaangażowanej społecznie i metodami konstruowania komunikatów wizualnych. Zajęcia poprowadzili Joanna Górska i Rafał Góralski, duet toruńskich artystów z Galerii Rusz, na co dzień zajmujący się kreowaniem w przestrzeni publicznej sztuki zaangażowanej społecznie. Z ich pomocą dzieci stworzyły prace, które są wyrazem ich spojrzenia na rzeczywistość. Warsztaty odbyły się w październiku, wzięła w nich udział młodzież z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Obrowie i Gimnazjum nr 3 w Toruniu. Wybrane, najlepsze prace młodzieży były eksponowane od 12 do 18 listopada 2012 na słupach ogłoszeniowych w obrębie Starego Miasta w Toruniu oraz przed szkołą w Obrowie.
Organizatorem projektu jest Fundacja Rusz. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Fundacji Banku Zachodniego WBK w ramach programu „Bank Ambitnej Młodzieży”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów