Wychodząc z założenia, że przestrzeń publiczna zdominowana jest przez wszelkiego rodzaju komunikaty reklamowe i komercyjne, a brakuje w niej miejsca dla szczególnie podatnej na tego typu przekaz młodzieży, by mogła wyrazić swoje opinie, Fundacja Rusz zorganizowała dla gimnazjalistów warsztaty billboardowe.
Uczestnicząca w nich młodzież mogła zdobyć wiedzę na temat percepcji komunikatów wizualnych i psychologii reklamy. Zapoznała się również ze współczesnymi koncepcjami sztuki zaangażowanej społecznie i metodami konstruowania komunikatów wizualnych. Zajęcia poprowadzili Joanna Górska i Rafał Góralski, duet toruńskich artystów z Galerii Rusz, na co dzień zajmujący się kreowaniem w przestrzeni publicznej sztuki zaangażowanej społecznie. Z ich pomocą dzieci stworzyły prace, które są wyrazem ich spojrzenia na rzeczywistość. Warsztaty odbyły się w październiku, wzięła w nich udział młodzież z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Obrowie i Gimnazjum nr 3 w Toruniu. Wybrane, najlepsze prace młodzieży były eksponowane od 12 do 18 listopada 2012 na słupach ogłoszeniowych w obrębie Starego Miasta w Toruniu oraz przed szkołą w Obrowie.
Organizatorem projektu jest Fundacja Rusz. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Fundacji Banku Zachodniego WBK w ramach programu „Bank Ambitnej Młodzieży”.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym