Od tygodnia gestem Kozakiewicza na billboardach polscy celebryci prowokują warszawiaków. Plakaty z Mateuszem Damięckim, Aleksandrą Kwaśniewską, Małgorzatą Sochą i Jakubem Wesołowskim można znaleźć również w prasie. A dopiero dzisiaj pojawiło się hasło kampanii wyjaśniające cel przedsięwzięcia.
"Nie dostaniesz mnie!"to akcja promująca wykonywanie testów na obecność przeciwciał HIV, a adresatem obraźliwego gestu jest sam wirus. Oprócz odniesienia do symbolicznego zwycięstwa nad chorobą , gest polskiego sportowca przypomina ułożenie ręki po badaniu krwi, co wykorzystali autorzy kreacji. Zdjęcia do reklamy wykonał szwedzki fotograf Rickard Sund we współpracy z agencją Photoby.
Inicjatorzy kampanii – Zjednoczenie na rzecz żyjących z HIV/AIDS "Pozytywni w Tęczy" oraz agencja FireFly Group, w odpowiedzi na niedostateczną wiedzę Polaków w zakresie profilaktyki i wczesnego wykrywania zakażenia HIV, prowadzą akcję informacyjną. W tym celu powstała strona internetowa, na której można znaleźć informacje o testach na HIV i przebiegu badania oraz adresy punktów bezpłatnego i anonimowego testowania.
Kampania ruszyła 24 listopada wraz z rozpoczęciem Warszawskich Dni Testowania na HIV i potrwa do końca grudnia. Wpisuje się w obchody Światowego Dnia AIDS, który przypada na dzień 1 grudnia. Inicjatywa została objęta patronatem honorowym Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy oraz Krajowego Centrum ds. AIDS.
P.Cieślikiewicz
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024Kreacje / printy
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024Kreacje / printy
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024Wiedza - Literatura
Truskawki to ulubione owoce Polaków