Gedeon Richter po raz trzeci inicjuje Kampanię na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3”, której celem jest promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych, świadomości antykoncepcyjnej oraz świadomego planowania rodziny.
Przeprowadzone w ubiegłych latach w ramach kampanii badania we współpracy z Centrum Badania Opinii Społecznej wykazały, że ponad 51% młodych Polaków uważa, że edukacja na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca.
Również młodociane matki przyznają, patrząc z perspektywy czasu, że ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca. Prawie wszystkie uczestniczki badania uważają, że dziewczyny powinny być lepiej poinformowane o życiu seksualnym. Wg nich najważniejsza rola w tym zakresie przypadać powinna rodzicom, zwłaszcza matce oraz szkole, gdzie lekcje powinny być obowiązkowe.
– W tym roku zdecydowaliśmy się na zbadanie wraz z CBOS sytuacji dziadków – rodziców młodocianych rodziców. Wyniki badań pozwolą sporządzić obraz zjawiska młodocianego rodzicielstwa z perspektywy rodziców osób, które jako niepełnoletnie zostały rodzicami – mówi Magdalena Bober, z firmy Gedeon Richter Marketing Polska.
Akcje edukacyjne w ramach tzw. Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa odbędą się w 5 miastach Polski:.
• 23 maja w Zielonej Górze (plac Bohaterów Westerplatte)
• 30 maja w Krakowie (Mały Rynek),
• 6 czerwca w Katowicach (parking przed Galerią Silesia City Center)
• 13 czerwca w Kielcach (Plac Artystów)
• 20 czerwca w Rzeszowie (Rynek Główny)
W ramach każdego spotkania w namiocie kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów: ginekologów i/lub seksuologów. Organizatorzy przewidują dystrybucję materiałów edukacyjnych w postaci broszury „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę”. Dodatkowo młodzież będzie mogła wziąć udział w quizach edukacyjnych, a dzieci w zabawach dotyczących tematu rodziny pod opieką animatora.
Podobnie jak w ubiegłych latach, patronat honorowy nad kampanią objęły Polskie Towarzystwo Rozwoju Rodziny oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne.
Firma Gedeon Richter jest producentem m.in. doustnych tabletek antykoncepcyjnych i antykoncepcji postkoitalnej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!