logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Geberit idzie za potrzebą
26.12.2007
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Geberit idzie za potrzebą



Akcja społeczna „Za potrzebą do Europy” rozpoczęła się w 2003 roku, kiedy Polska przystąpiła do Unii Europejskiej. Inicjatorem akcji jest prezes szwajcarskiej firmy Geberit, Andrzej Dobrut. Firma, produkująca technologie sanitarne, postanowiła zwrócić uwagę na problem jakości toalet publicznych w Polsce, a inicjując akcję „Za potrzebą do Europy” zaproponowała wybranym obiektom wsparcie w remoncie pomieszczeń sanitarnych.

Toalety i ich wyposażenie kojarzą się wielu z czymś odrażającym. Anna Dąbrowska-Makara, Kierownik Działu Marketingu, mówi: – Istotnie, w Polsce nie jest łatwo poruszać tego typu zagadnienia. Wciąż jesteśmy narodem bardzo wstydliwym. Stąd właśnie pomysł na naszą akcję „Za potrzebą do Europy”, która polega na sponsoringu remontu toalet publicznych. W ten sposób przełamujemy stereotypy: na przykład otwarciu toalet w Muzeum Historycznym m.st. Warszawy towarzyszyła bardzo ciekawa wystawa historii tych „miejsc odosobnienia”. (Źródło: ”Builder” lipiec/sierpień 2006)

W ramach akcji Geberit remontuje szalety publiczne w miejscach prestiżowych i atrakcyjnych turystycznie. Głównym kryterium wyboru obiektu do remontu jest zaspokojenie potrzeb możliwie największej liczby potencjalnych użytkowników. Każdy projekt powstaje na podstawie indywidualnego projektu, dostosowanego do architektury i wystroju sąsiadujących wnętrz.
Od 2003 r. firma Geberit w ramach projektu „Za potrzebą do Europy” zrealizowała 7 inwestycji na terenie całej Polski. Dzięki współpracy firmy z lokalnymi władzami i społecznościami, nowe toalety otrzymały następujące obiekty:
– Muzeum Sztuki Współczesnej Zachęta (2003 r.)
– Muzeum Pałac w Wilanowie (2003 r.)
– toalety publiczne w Ustce (2003 r.)
– toalety publiczne w Łebie (2004 r.)
– toalety publiczne w Krynicy Morskiej (2005 r.)
– Muzeum Historyczne m.st. Warszawy na Rynku Starego Miasta (2005 r.)
– Zamek Królewski na Wawelu (2007 r.).

Remont toalet Zamku na Wawelu jest jednym z najbardziej prestiżowych przedsięwzięć, zrealizowanych przez firmę Geberit w ramach projektu „Za potrzebą do Europy”. Tak wyjątkowe miejsce wymaga nie tylko specjalnego projektu, ale także szlachetnych materiałów. Podczas remontu do wykończenia wnętrz użyto najwyższej jakości granitu oraz ceramiki i armatury firmy Geberit o łącznej wartości prawie 190 000 złotych. Całkowity koszt remontu wraz z materiałami w wysokości 320 000 złotych pokryła firma Geberit oraz Zamek Królewski na Wawelu.

Projekt „Za potrzebą do Europy” ma na celu kompletną renowację oraz wyposażenie toalet zlokalizowanych w wyjątkowych miejscach i obiektach, świadczących o bogactwie polskiej kultury. Cieszymy się, że Zamek na Wawelu zgodził się nawiązać współpracę z firmą Geberit i że będzie ona kontynuowana. Z naszego punktu widzenia akcja przyczynia się także do zwiększenia rozpoznawalności produktów firmy Geberit na rynku – powiedział Andrzej Dobrut, Prezes firmy Geberit.

Firma Geberit i Zamek na Wawelu planują kontynuować współpracę także po zamknięciu projektu. Już w przyszłym roku na zamku w Pieskowej Skale otwarta zostanie wyjątkowa wystawa, prezentująca historię toalet. Otwarcie wystawy planowane jest na sezon letni 2008 roku.

„Za potrzebą do Europy” to projekt z celem zarówno społecznym, jak i nie ukrywanym przez firmę czysto marketingowym.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek