Zjednywać sobie ludzi można wokół ważnych problemów społecznych: zmian klimatycznych, braku dostępu do wody, przemocy, kryzysu gospodarczego, ale, jak się okazuje, również wokół niezgrabnie wykonywanego tańca…
Matt Harding miał 28 lat, gdy w 2003 roku rzucił pracę informatyka i za zaoszczędzone pieniądze wyruszył w podróż do Azji. W Hanoi jego towarzysz namówiła go by podczas kręcenia filmu zaczął tańczyć. Ruchy Mattiego były nieco pokraczne, jednak po paru latach film z wyginającym się młodym mężczyzną zrobił furorę. Zwróciła na niego uwagę również Stride.gum – firma produkująca gumę do żucia – i zaproponowała sfinansowanie następnego wyjazdu. Efektem tego był kolejny objazd w 2006 roku, tym razem po 39 krajach na 7 kontynentach. Przez krótki czas, relacje z jego występów odbywających się w różnych nietypowych miejscach na świecie były obiektem zainteresowania tysięcy obserwatorów. W śledzeniu gdzie jest Matt pomagała jego strona internetowa i regularnie uaktualniane filmy.
W reakcji na performance Mattiego ludzie z całego świata zaczęli przesyłać mu maile z zaproszeniami do swojego kraju z nagranymi własnymi wersjami jego tańca. Zainspirowało go to do wyruszenia w 2008 roku w kolejne tournee. Tym razem w nieco zmienionej formie. Przekonał sponsora (nadal Stride.gum), że są lepsi od niego w wykonywaniu pokracznego tańca i chętnie ich odwiedzi by wystąpić razem z nimi. Filmy z jego podróży (był m.in. na Madagaskarze, w Australii, Portugalii, Afryce Południowej, a także w Warszawie) nagrywane przez jego narzeczoną Melissę Nixon, przedstawiały już nie tylko jego samego, ale wielu ludzi wykonujących lepiej bądź gorzej jego specyficzny taniec.
Jakie jest przesłanie filmów Mattiego? Sam autor stwierdza, że on po prostu tańczy, a interpretacja zależy od odbiorcy. Jednak dla tysięcy ludzi, którzy tańczyli z Mattim bądź śledzili jego występy była to możliwość ucieczki od szarej rzeczywistości i ekspresji własnych emocji.
P. Sienkiewicz
Nazwa projektu:
Where the hell is Matt?
Zasięg (kraj/kraje):
Stany Zjednoczone
Autorzy:
Matt Harding, Melissa Nixon
Data:
03/2003
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
11.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
23.07.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
26.05.2024
Co za różnica? Ty
-
25.05.2024
Ikea zmienia narrację