logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Gaśnie świat
03.03.2009
Tematy: Opinie

Gaśnie świat



Już po raz trzeci globalna inicjatywa Earth Hour będzie zachęcać do zmiany naszych postaw w stosunku do zmian klimatu. Tym razem 28 marca o godzinie 20:30 (czasów lokalnych) na godzinę mają zostać zgaszone iluminacje świetlne największych budowli architektonicznych, w ponad 160 miastach na całym świecie. Most Golden Gate w San Francisco, Time Square w Nowym Jorku, gmach opery w Sydney i nasz Pałac Kultury i Nauki w Warszawie na godzinę pogrążą się w ciemnościach. Każdy z nas może się przyłączyć do akcji i zgasić światło we własnym domu czy biurze.

Inicjatywę powołaną do życia z pomysłu WWF wciela w życie australijski oddział Leo Burnett. To właśnie w stolicy Australii Sydney w 2007 roku ponad 2 miliony mieszkańców miasta przyłączyło się do akcji. Ideą kampanii jest myśl, że nawet jeden człowiek jest w stanie wpłynąć na zmiany klimatu, jeśli sprzymierzy się z milionami innych ludzi.

Projekt to ogromny ruch społeczny skupiony wokół serwisu internetowego EarthHour.org. Do akcji promocyjnej włączają się coraz częściej duże organizacje komercyjne, a twarzami kampanii są między innymi Richard Branson, Nelly Furtado oraz Cate Blanchett. Inicjatywa promuje się także przez różne internetowe sieci społecznościowe, na których tworzone są grupy sympatyków projektu.

Akcja ma raczej wydźwięk symboliczny, gdyż realna produkcja energii nie jest ograniczona w sposób znaczny.Ograniczenia technologiczne nie pozwalają zaprzestania produkcji energii elektrycznej przez elektrownie na okres jednej godziny. Można także odnieść wrażenie, że niektóre firmy i osoby starają się promować za pośrednictwem tej akcji. Czy więc świat faktycznie zatrzyma się, aby powstrzymać zmiany klimatyczne?
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek