logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Galeria stołecznych absurdów
25.02.2009
Tematy: Wydarzenia

Galeria stołecznych absurdów



Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji rozpoczęło akcję “Wysokie progi stolicy”, która polega na stworzeniu katalogu obiektów niedostosowanych do potrzeb wszystkich użytkowników. Miejsca, które mieszkańcy Warszawy wskażą za najbardziej niedostępne, zostaną poddane audytowi architektonicznemu.

Aby wziąć udział w akcji wystarczy podać nazwę i adres obiektu oraz wskazać jego kategorię spośród następujących: obiekt kulturalny (np. galeria sztuki, muzeum, ośrodek kultury, kino, teatr); obiekt rozrywkowy (np. pub, restauracja, klub); obiekt sportowy; obiekt zabytkowy; przestrzeń publiczna (np. park, przystanek, stacja metra, ulica); sklep/centrum handlowe; uczelnia/szkoła/przedszkole; urząd lub inne. Formularz zgłoszenia dostępny jest na stronie www.niepelnosprawni.pl

Po ocenie architektonicznej wskazanych obiektów zostanie stworzona galeria internetowa obrazująca absurdalne rozwiązania wraz z komentarzami specjalistów na temat popełnionych błędów oraz możliwości dostosowania obiektu.

Do właścicieli obiektów, które otrzymają najwięcej nominacji, zostaną wysłane listy z propozycją dostosowania obiektu.
– Celem akcji nie jest narzekanie, że Warszawa jest miastem niedostosowanym. Poprzez nasze działania chcemy zapytać mieszkańców Warszawy, jaki obiekt ich zdaniem najbardziej potrzebuje dostosowania, a tym samym wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej problemem niedostępności stolicy. Chcemy również edukować w zakresie projektowania uniwersalnego. Dlatego też zamierzamy kontaktować się z właścicielami nominowanych obiektów, aby podjęli działania na rzecz dostosowania – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Akcja prowadzona jest przy wsparciu stołecznych mediów – dziennika Metro, portalu www.mmwarszawa.pl, telewizji TVN Warszawa oraz ogólnopolskiego portalu dla osób z niepełnosprawnością www.niepelnosprawni.pl. Głosowanie potrwa do końca marca 2009 r.

Start galerii absurdów – w połowie kwietnia 2009 r.
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek