Gadające głowy
Uśmiechnięta reporterka z dziwnym nacięciem na brodzie relacjonuje najświeższe wiadomości. Jej kolega korespondent, pozbawiony dolnej połowy ciała, przeprowadza wywiad, pilnie notując odpowiedzi na pytania. Ot, dziennikarze w pracy. Ale to nie ludzie, ale woskowe marionetki.
Kampania pod hasłem „No press freedom, no democracy” („Bez wolności prasy, nie ma demokracji”), przygotowana przez agencję Expression z Dubaju, wykonana została z okazji Światowego Dnia Wolności Prasy. Zleceniodawcą jest organizacja WAN-IFRA (World Association of Newspapers and News Publishers – Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Informacji).
Światowym Dniem Wolności Prasy ustanowiono 3 maja na Zgromadzeniu Ogólnym ONZ w 1991 roku. Celem tej regulacji jest wyeksponowanie znaczenia wolnej i niezależnej prasy, będącej jednym z fundamentów ustroju demokratycznego. Bez niej, jego prawidłowe funkcjonowanie jest niemożliwe.
Pomysł przedstawienia dziennikarzy jako bezwolnych marionetek przypomina o tym, że w wielu państwach media podporządkowane są interesom władz, stanowiąc tubę i narzędzie politycznej propagandy.
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
22.07.2022
Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
20.07.2022
Gdzie są te dzieci? TU jestem