Folkowy uśmiech od GOSHICO i polskich designerów dla dzieci
„For Kids” to grupa polskich designerów zaangażowanych w akcję „Folk daje uśmiech” zorganizowaną przez markę GOSHICO. Celem akcji jest wsparcie onkologicznego oddziału dziecięcego w Centrum Matki i Dziecka w warszawskim szpitalu przy ulicy Kasprzaka.
Projekt polega na wspólnym stworzeniu przez uczestniczących w projekcie designerów kolekcji zainspirowanych szeroko rozumianym „motywem folkowym”.
– W Warszawie na ulicy Kasprzaka znajduje się onkologiczny oddział dziecięcy, w którym pomoc znajdują zarówno kilkumiesięczne dzieci, jak i nastolatki. Razem z siostrą miałyśmy ogromną przyjemność poznania tych młodych ludzi oraz ich rodziców i lekarzy. Sprzęt i pomoc medyczna są na najwyższym poziomie. Na oddziale panuje atmosfera serdeczności, ale od pierwszego momentu uderzają duże braki w wyposażeniu, które mogłoby owym małym pacjentom uprzyjemnić ten trudny czas. Aż trudno uwierzyć, że w dzisiejszych czasach w sali grupowej stoi mały telewizorek z ruchomą anteną z lat 90’tych oraz video z kasetami. W telewizji często widujemy świetnie wyposażone oddziały dziecięce, takie w których łatwiej znosi się długotrwałe leczenie. Pomyślałyśmy – możemy pomóc – mówi Małgo Kotlonek, która wraz z siostrą Agnieszką jest właścicielką firmy GOSHICO.
Akcja właśnie się rozpoczęła i potrwa do połowy października. Do akcji włączyło się wielu polskich designerów, którzy zainspirowani motywem folkowym do końca sierpnia stworzą własne projekty. Wszystkie zostaną zaprezentowane na specjalnie zorganizowanej wystawie, która będzie punktem kulminacyjnym projektu. Następnie projekty zostaną przekazane na aukcję. Uzyskane pieniądze zostaną przekazane warszawskiemu szpitalowi na ulicy Kasprzaka.
Marka GOSHICO organizuje całą akcję w porozumieniu z Fundacją Spełnionych Marzeń, która opiekuje się dziećmi z chorobami nowotworowymi m.in. z onkologicznego oddziału dziecięcego Centrum Matki i Dziecka.
Wsród zaangażowanych w projekt artystów są: Goshico, Alina Tyro-Niezgoda, Karina Królak, Dominika Bojko, Viola Lee, Bogusław Śliwiński, Joanna Rusin, MOHO Design, J. Sobiepanek, Nuskuart, PROTEIN DESIGN, Laskowscy Design, Magdalena Godawa, Lumière Essence, Małgorzata Baj, Karolina Szeląg, Poliszdizajn, Aga Pou, Monika Jaworska, Lew Jarmołowicz.
Akcję można śledzić na facebooku For Kids – Folk daje uśmiech.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów
-
29.11.2022
Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju
-
24.11.2022
Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób
-
09.11.2022
Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland
-
11.10.2022
Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022