"A folię paroizolacyjną położycie?" – pani w średnim wieku zaskakuje remontującą dach ekipę swoim rozeznaniem. Zwykłe kotlety mielone podała ostatnio w bardzo oryginalnej formie, w sklepach pyta o nieznane ekspedientce składniki, korzystnie kupiła też czajnik elektryczny i odprawiła z kwitkiem obwoźnego sprzedawcę. Skąd ta wiedza i pomysły? Z Internetu.
Blisko 80 proc. Polaków powyżej 50. roku życia jest wykluczonych cyfrowo. Oznacza to, że około 10 mln z nich nie korzysta z zasobów sieci. Najnowsza kampania Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji ma poprawić te statystyki.
Według badań Millward Brown z sierpnia br., z Internetu nie korzysta obecnie 47,5% mężczyzn i 52,5% kobiet w Polsce. Odsetek ten wzrasta wraz z wiekiem – wśród osób powyżej 50 roku życia stopień wykluczenia cyfrowego wynosi już ponad 77%. Nie jest to kwestia braku możliwości technicznych – aż 15 proc. Polaków nie wykorzystuje zasobów sieci mimo posiadania komputera. Prawie 77% gospodarstw domowych ma do dyspozycji komputer, a większość z nich (74%)ma dostęp do sieci (dane GUS z 2014). Oznacza to, że wiele osób świadomie rezygnuje z możliwości użytkowania Internetu.
Według raportu koalicji "Dojrzałość w Sieci" 55,7% ankietowanych postrzega Internet jako "bezużyteczny". Pokolenie 50+ nie zdaje sobie sprawy z korzyści płynących z korzystania z Internetu, takich jak np. oszczędności wynikające z bankowości on-line czy zakupu produktów i usług. Trudność stanowi też przełamanie starych nawyków i obaw przed korzystaniem z Internetu.
Kampania "Niech internetowa moc będzie z Tobą!" ma na celu pokazanie osobom wykluczonym cyfrowo, jak wiele mogą zyskać, jeśli zdecydują się zacząć korzystać z Internetu. Bankowość i płacenie rachunków, darmowe wideo rozmowy, zakupy, rezerwacje, korespondencja czy informacje– to tylko niektóre z obszarów sieci, do których dostęp znacząco ułatwia codzienne funkcjonowanie i pozwala zaoszczędzić cenny czas. Celem kampanii jest również przekonanie, że korzystanie z Internetu nie jest trudne i każdy, niezależnie od wieku, może w nim znaleźć coś dla siebie.
W ramach kampanii Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zorganizuje 10 darmowych szkoleń dla mieszkańców regionów o największym stopniu wykluczenia cyfrowego. Akcji towarzyszyć będzie kampania reklamowa w telewizji i prasie oraz szereg działań niestandardowych, mających na celu przekonanie do wypróbowania możliwości Internetu. Kampania potrwa do 15 listopada 2015.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę