logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Finał Umierać po ludzku
25.10.2008
Tematy: Wydarzenia

Finał Umierać po ludzku



24 października ruszyła finałowa odsłona akcji społecznej „Umierać po ludzku”. Na łamach Gazety Wyborczej ukaże się seria artykułów pod hasłem „Jak umieramy w Polsce” – będą to informacje i reportaże o warunkach umierania w szpitalach i hospicjach, a także o duchowej, psychologicznej i medycznej stronie śmierci.

Serię zakończy 30 października wydanie „Informatora dla ludzi przewlekle chorych, umierających i ich rodzin”. W broszurze dodawanej do „Gazety” na kilkudziesięciu stronach znajdą się teksty poradnikowe – m.in. jak pielęgnować chorego w domu, gdzie szukać pomocy, co oferuje chorym państwowa służba zdrowia lub opieka społeczna, jak rozmawiać z umierającym i skutecznie leczyć ból po utracie bliskich. Informator zawiera również strony z adresami i telefonami do hospicjów, zakładów opiekuńczo-leczniczych, poradni leczenia bólu i centrów wolontariatu. Dodatek powstał w oparciu o dane z NFZ i Fundacji Hospicyjnej.

W ramach akcji „Umierać po ludzku” organizowane były również, od 13 do 24 października, warsztaty dla młodych osób na temat śmierci. Na wszystkich polskich uczelniach medycznych studenci mogli rozmawiać z lekarzami, psychologami i duchownymi o ich doświadczeniach w pracy ze śmiertelnie chorymi pacjentami.

Akcja „Umierać po ludzku” trwa od 17 marca 2008 roku. Jej organizatorami są „Gazeta Wyborcza” i Fundacja Hospicyjna „Hospicjum to też życie”; działania finansuje Fundacja Agory. Głównym celem akcji jest dbałość o standardy opieki nad osobami chorymi i umierającymi, przełamanie tabu związanego ze śmiercią oraz promocja wolontariatu.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek