logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  01.07.2010

Finał 1. edycji Akademii Orange



Edukacja poprzez gry miejskie, hip-hopowe warsztaty akustyczne, streetartowe rewitalizacje osiedli – to niektóre pomysły wyróżnione w zakończonej właśnie pierwszej edycji programu Akademia Orange.

621 zgłoszonych projektów oceniała Kapituła Akademii Orange, w której pracach brali udział: prof. dr hab. Barbara Fatyga – antropolog kultury, prof. dr hab. Kazimierz Zbigniew Kwieciński – socjolog edukacji młodzieży, Jacek Michałowski – psycholog, Edwin Bendyk – dziennikarz, specjalista od nowych technologii, dr Aleksander Tarkowski – socjolog, koordynator projektu Creative Commons Polska.

Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange podkreśla: – Kapituła premiowała projekty, które w kreatywny sposób uczą dzieci i młodzież umiejętności społecznych oraz pomagają w przeciwdziałaniu wykluczeniom. Istotnym kryterium było również nawiązanie partnerstwa z inną organizacją oraz zastosowanie nowoczesnych technologii w proponowanych działaniach.

Wszystkie 38 nagrodzonych projektów zostało zrealizowanych w pierwszej połowie 2010 r. Oto kilka przykładów:
• Łódź Miejskie Stowarzyszenie Inicjatyw Miejskich Topografia oraz Muzeum Miasta Łódź zorganizowały interaktywną grę miejską, opartą o nowe technologie (fotokody, bluetooth, topografie.pl itp.). Dzięki realizacji projektu młodzież mogła poznać historię i kulturę Łodzi.
• Białystok Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku oraz Fundacja Audiodeskrypcja otrzymały fundusze na szkolenia z zakresu technik udostępniania kultury osobom niewidomym, czyli w jaki sposób przygotować przedstawienie teatralne dla osób, które nie widzą.
• Lublin Stowarzyszenie Rodzin Osób z Zespołem Downa „Ukryty Skarb” oraz Teatr im. H. Ch. Andersena przeprowadziły warsztaty teatralne dla dzieci niepełnosprawnych oraz ich zdrowych rówieśników. Uczestnicy projektu przygotowali pokaz teatralny, który został wystawiony na deskach teatru im. Andersena.
• Kraków Salezjański Wolontariat Misyjny – MŁODZI ŚWIATU we współpracy z Telewizją Polską przygotowali warsztaty filmowe. Młodzież tworzyła teledyski do przedwojennych piosenek – muzyczne pasje rodziców i dziadków zostały poddane analizie i twórczej interpretacji podczas serii spotkań.
• Warszawa Fundacja Krystyny Jandy na Rzecz Kultury oraz Fundacja ABCXXI – Cała Polska Czyta Dzieciom otrzymały dofinansowanie na realizację projektu teatralnego, który polegał na produkcji i realizacji scenicznej muzycznego spektaklu dla dzieci i dorosłych, o charakterze interaktywnym i edukacyjnym.

Opisy wszystkich projektów znajdują się na stronie www.akademiaorange.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek