logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Fatamorgany w bramach i podwórkach
23.06.2014
Tematy: Wydarzenia

Fatamorgany w bramach i podwórkach



„Fatamorgany miejskie” – projekt Fundacji Culture Shock i Heleny Wawrzeniuk – to seria instalacji multimedialnych zlokalizowanych w bramach i podwórkach dzielnicy Wola Mirów w Warszawie. Instalacje, pokazywane nocą w godzinach 22:00-24:00, stworzą trasę spacerową po Mirowie w okresie od 27 czerwca do 7 lipca 2014 r. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Tłem i bohaterem „Fatamorgan miejskich” jest Mirów, obszar Woli, w którym, jak mówią organizatorzy, „stare” spotyka się z „nowym”. Miejsca przedwojennych kamienic zajmują tu nowoczesne apartamentowce i zamknięte strzeżone osiedla. Prace w ramach projektu mają zachęcać do odkrywania starego Mirowa, zanim utraci on swój wyjątkowy charakter.

Instalacje lokowane są w podwórkach i bramach, czyli w miejscach interakcji z mieszkańcami. Przy pomocy światła, dźwięku i projekcji wideo inicjatorzy opowiadają o przestrzeni miejskiej i emocjach żyjących w niej ludzi. Odwiedzający zaproszeni są między innymi do położenia się na dmuchanej poduszce, do wysłuchania rozmowy, która prowokuje do pytań na temat istoty dobra i zła, czy do wodzenia wzrokiem za kolażem kolorów pokazywanym na ścianach kamienic.

Idea projektu „Fatamorgany Miejskie” powstała w 2013 roku z inicjatywy młodej artystki Heleny Wawrzeniuk. W swoich pracach bada ona w jaki sposób światło, dźwięk oraz architektura wpływają na sposób postrzegania przestrzeni. Do współpracy przy projekcie artystka zaprosiła Paulinę Jędrzejewską z Fundacji Culture Shock, która zajmuje się budowaniem relacji międzyludzkich w przestrzeni publicznej.

Więcej o projekcie i poszczególnych instalacjach można znaleźć na stronie www.fatamorgany.pl.

Culture Shock to warszawska fundacja działającą na polach kultury, dizajnu i nowych technologii. Jednym z głównych jej zainteresowań jest obszar Skarpy Warszawskiej, gdzie realizowała projekty artystyczne: „Reaktywacja (Władza, kultura wypoczynek)” 2011, „Re:lokacja” 2013. Współtworzy koalicję „Warszawskiej Drogi Kultury”.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek