logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  05.12.2014

Etyczna moda od podszewki



Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda”? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbiór wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego. ALTWEAR jest publicznie dostępny na stronie www.mintu.me/czytaj.

Etyka w modzie pomału, ale nieubłaganie, wkracza do głównego nurtu produkcji ubrań. Każda koszulka, każda para spodni niesie za sobą jakąś historię – to może być historia wyzysku pracowników w fabrykach, pracujących za głodowe stawki, degradacji środowiska przez zanieczyszczenia powstałe przy produkcji i masę odpadów. Ale to może być też historia zupełnie odwrotna – projektanci, z którymi współpracujemy, udowadniają, że to jest możliwe, i to u nas, w Polsce. Chcemy pokazać ich historie i zainspirować w ten sposób więcej osób do zarówno tworzenia, jak i kupowania ubrań, które nie tylko są etyczne, ale również wysokiej jakości – mówi Łukasz Makuch, współwłaściciel mintu.me.

Etyczna moda w wydaniu Uncommon to ubrania produkowane z certyfikowanych dzianin, które nie zawierają szkodliwych dla zdrowia substancji np. metali ciężkich. Używamy dzianin z certyfikatami OEKO-TEX Standard 100. Poza tym niezwykle ważny jest dla mnie sam proces produkcji, szycia. Dbamy o pracowników, miejsce pracy, staramy się aby wszystko odbywało się z poszanowaniem ludzi i środowiska naturalnego. Na pytanie czy warto, każdy pewnie odpowie sobie sam po wypróbowaniu naszych ubrań. Ja twierdzę, że zawsze warto nosić ciekawe, mające swoją dobrą historię ubrania – mówi Lidia Panfil, twórczyni marki Uncommon, w jednym z wywiadów zawartych w ALTWEAR.

Kolekcje projektantów przedstawionych w ALTWEAR są dostępne na mintu.me w sekcji MODA – www.mintu.me/moda. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.12.2023

    Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 15.11.2023

    Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek