Tegoroczna edycja kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi firmy Estée Lauder Companies przebiegała pod hasłem „World Pink. World Without Breast Cancer.™ / Wear a Pink Ribbon. Make a Difference” (Różowy Świat. Świat Bez Raka Piersi / Przypnij Różową Kokardkę. Zmień Świat na Lepszy). Brało w niej udział 70 krajów.
Kampania została zapoczątkowana w 1992 r. Wówczas Evelyn H. Lauder, pierwsza wiceprezes Estée Lauder Companies, wspólnie z Alexandr Penney, ówczesną redaktor naczelną magazynu SELF, wymyśliły logo z różową wstążką, symbol troski o piersi w walce z rakiem. Od tego czasu firma zebrała miliony dolarów na Fundację na Rzecz Badań nad Rakiem Piersi, zajmującą się finansowaniem badań klinicznych i naukowych oraz szukaniem leku na raka. Każdego roku w październiku marki należące do Estée Lauder Companies oferują specjalne produkty, z których dochód wspiera działalność fundacji. Przynajmniej 85 centów z każdego dolara przekazane Fundacji trafia bezpośrednio na programy badawcze i profilaktyki raka.
Tegoroczna kampania powstała z inicjatywy Marisy Acocella Marchetto, rysowniczki i autorki komiksowego pamiętnika pt. „CANCER VIXEN” opisującego jej historię walki i zwycięstwa nad rakiem piersi.
W październiku br. po raz dziesiąty odbyła się akcja Global Landmark Illumination Initiative – ponad 200 słynnych budynków i miejsc zostało oświetlonych na różowo – jako symbol solidarności w walce z nowotworem piersi. Wśród nich znalazła się także warszawska Syrenka na Rynku Starego Miasta. W ciągu 10 lat wśród tych miejsc znalazły się: Arena we Włoszech, Congreso de la Nación w Argentynie, Pałac Belvedere w Austrii, Brama Brandenburska w Niemczech, Chain Bridge na Węgrzech, Chords Bridge w Izraelu, Concert Hall w Amsterdamie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Los Angeles, Wodospad Niagara w Kanadzie, Millennium Monument w Chinach, Opera w Sydney, Pałac Taj Mahal i Tower Hotel w Bombaju, Taipei 101 w Tajwanie, Tokyo Tower w Japonii oraz Tower of London w Wielkiej Brytanii.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy